Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 26 Jun 2011

Updated : SMS ugutan yang bodoh, 8 individu kuning yang tak berdosa dan kumpulan gilababi kaler merah.



Updated ;

Bukan 100% tapi lebih aku rasa. Saja dowh nak buat line panas. Nak tambahkan perasa lew tew. No sms yang dikatakan mengugut itu ialah 0126390039 kot. Aku tak pasti sangat. Tapi memang dari no 012. Kalau korang ada nombor dia leh share sini. 

Aku tak pasti samada kj dah buat report polis ke belum. Tapi bagi aku kalau sungguh dia takut mesti dia report polis. Dan sudah semestinya polis leh track nombor tue.  Pasal semua no maxis kena register dulu baru leh guna. Bukan macam digi. Mereka memang ada prepaid pakai buang yang leh tahan selama seminggu tak silap aku.

So apa lagi. Kesan lah nombor yang ugut tue. Bawa dia masuk tv. Aku nak dengar apa dia cakapkan. Hey aku mungkin tak kenal sapa dia tapi orang lain akan kenal dia juga. Dan kalau terbukti dia penyokong pr boleh lah kita maki dia ramai2 tapi kalau terbukti dia dibayar untuk mensensasikan suasana kita semua sudah tahu ini siapa punya angkara. So apa lagi, PUM pergilah report polis dan polis buatlah kerja. Heh.

Lepas tue yang aku tak puas ahti masa tengok berita tadi bila gilababi mengatakan bersih akan dilawan habis2 oleh patriot. Alah pepaham lah gilababi tue sapa. Perasan tak gilababi tue memakai baju apa? Ya betul gilababi memakai baju merah. Baju merah itu ialah bersempena patriot. Patriot itu apa? Patriot ialah prhimpunan dibawah PUM pada hari yang sama seperti perhimpunan bersih. 

Ini bermaksud patriot juga ialah perhimpunan. Itu satu hal. Hal yang lain patriot juga ada baju. Dan nampaknya polis tidak menahan patrioter meskipun patriot memakai baju rasmi mereka. Ini bermaksud gilababi boleh berhimpunan pada hari itu dan pada bila2 masa boleh memakai baju mereka yang mempromosikan perhimpunan mereka dan tidak akan ditangkap.

So apabila aku yang pro bersih apabila melihat kebiasan berlaku di depan mata, apakah aku boleh bersabar? Sudah tentulah tidak. Sebab itu aku gelar mereka gilababi. Aku cukup2 bengang melihat kami pro bersih ditindas dan difitnah hari2 dalam tv namun dalam masa yang sama kerajaan membela perhimpunan gilababi. Ini memang gilababi punya sistem beb. Babi gila kalau baca neh pun akan teranjang gilababi neh sebab telah memalukan geng2 babi aku rasa. Babi pun takmo mengaku dorang sedara bhai. Heh.

Dan yang aku paling tak boleh blah bila melihat dorang mengaitkan perhimpunan bersih dengan komunis dan chinpeng. Bangang dowh. Ini taktik keji. Dorang suka mengaitkan bangsa cina di malaysia dengan komunis dan chin peng. Dalam erti kata lain tv3 tadi telah menyebarkan fahaman racist supaya penonton membenci kaum cina. Aku tak boleh terima neh. Ko nak halang bersih. Aku faham ketakutan ko. Tapi ko tak boleh fitnah bersih hanya semata2 nak halang bersih. Ini salah. 

Ko nak halang bersih apa segala bagai pun kemukakan fakta bahawa bersih itu ini. Bukan sentimen emosi + ketakutan semata2. Sudah pula tue main ugut2 orang. 8 orang ditahan kerana pakai baju bersih. Alasan polis ialah alasan yang kalau babi dengar, babi pun gelak aku rasa. Heh

Kesemua mereka ditahan ialah kerana mengadakan perhimpunan haram. Polis berjaya tahan 8 daripada individu yang berkumpul disitu [lupa nama tempat] dan mereka semua akan ditahan di bawah akta apa tah.  Aku malas nak dengar. Yang aku tahu alasan penahanan tue dah cukup lawak. Hanya pakai baju kuning + berkumpul = dikatakan perhimpunan haram?

Semua orang tahu perhimpunan bersih ialah pada 9 julai. Kalau taktahu meh aku bagitau sekali lagi. Bersih = 9 julai. Mana2 individu yang berkumpul pada hari2 sebelum ataupun selepas 9 julai yang memakai baju bersih = bukan perhimpunan bersih. Maka apa sebab polis nak tahan mereka? Taktau. Ini ikut sistem gilababi agaknya.

Dalam berita yang sama khalid ibrahim cakap dia tak mampu nak bagi jaminan keselamatan kepada peserta bersih. Tujuan tv3 ialah nak mengatakan bahawa pakatan rakyat neh takmo bantu rakyat lah tue. Yang sebenarnya tv3 tak faham. Bersih memang tiada kaitan dengan khalid ibrahim dan pkr pun. Bersih ialah perhimpunan rakyat, bukan perhimpunan politik. Jaminan khalid ibrahim? Ceh. Peserta bersih sudah ada bantuan guaman lah beb. Ko tv3 sila update sebelum potpet melulu boleh tak? 

Kesian kat orang yang kena tipu. Kadang2 mereka tak sedar kena tipu. Kita nak sedarkan mereka pun susah. Selagi mana kita tak tukar pentadbiran negara selama itulah mereka akan terus ditipu oleh media arus perdana macam tv3. Sekian.

Entry sebelumnya  ;

Tadi aku tengok preview tajuk utama buletin utama malam neh. Antara tajuk utama berita malam neh ialah ;

Perhimpunan haram : Ketua pemuda umno terima sms ugutan bunuh. <-- tak silap aku ketua pemuda umno ataupun mungkin juga pemuda umno.

kah kah kah.

Lawak siot. Ambiga dapat sms, ko pun dapat sms gak? Sapa yang copy sapa neh? Kalau pertama kali logic lah juga memang ada orang nak bunuh ambiga. Tapi neh kali kedua. Taktik sama. Mangsa orang lain. Ingat ade orang nak percaya? Lebih kepada taktik nak raih simpati je.

kah kah kah

Apa-apahal tunggu berita berlangsung dulu. Lepas tue aku update sini. Kalau korang tanya aku mudah je persepsi aku. Dorang sekadar nak raih perhatian dan memburukkan pakatan dalam waktu yang sama. Apa pun tak boleh lah dorang neh. 

Ameno : cakap je najib kena ugut lagi gempak beb. kah kah kah

Share this

0 Comment to " Updated : SMS ugutan yang bodoh, 8 individu kuning yang tak berdosa dan kumpulan gilababi kaler merah. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...