Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 27 Februari 2011

Tutorial cara pasang iklan churp-churp dalam belog.

Menjawab seorang pertanyaan kawan [pembaca seme adalah kekawan bagi saya] dalam belog ini. Korang nak pasang iklan churp-churp neh [akan datang diringkas menjadi cc] ada macam-macam cara. Kat sini aku bagi tipsi untuk korang pasang iklan cc dalam belog memasing.

1. Kalau korang dah ada column untuk iklan kecik-kecik cam belog aku neh [tengok side bar kiri] apa yang korang perlu buat ialah edit je ruangan link dan gambar dalam tue. Bukan seme orang tahu cara dia especially yang baru belajar berblog. Aku dulu pecah 1,000 laptop nak belajar benda alah neh. Tue pun jenis berlagak men pandai-pandai sendiri je. Heh. Tapi korang yang newbie takyah wisau. Aku leh ajar. Caranya dia pun senang. Mula-mula pergi

design - edit html - expand widget - tekan control + f [utk memudahkan pencarian] - masukkan keyword ads - cari lah sampai korang jumpa dia tulis macam neh ;

banner code 1 [selalunya gini ataupun lebih kurang lah ] tengok contoh bawah ;


so just tukar [ganti] link dalam tue. Link gambar banner tue senang je nak dapat. Tengok contoh kat bawah neh ;



Lepas tue masukkan link promotion korang. Jangan lupa masukkan dua link. Satu link gambar dan satu link promotion korang. Kalau tak nanti lepas klik gambar, pergi ke arah lain pula jadinya.

Okey itu bagi yang dah ada tempat masukkan iklan. Bagaimana pula yang takde? Camne nak buat?? Hah yang neh ada macam-macam stail aku tengok. 

1. Cara paling mudah buat link. Korang letak link tersebut kat atas ataupun bawah post. Kalau sesiapa berminat dengan product tersebut, dorang akan klik. 

2. Cara kedua ialah letak link + banner [gambar] dalam entry korang. Cara neh aku dapat kat sini. Memang mudah [ayat berlagak] dan aku pun akan buat nanti.

3. Selain dari cara di atas, ada cara lain lagi nak letak iklan cc kat belog. Cara neh pun dia adaptasikan dari cara di atas. Cuma ada teknik yang berbeza sket. Saja aku share sini supaya pembaca ada banyak pilihan.

4. Cara ke4 ialah create banner sendiri. Gunakan aje gambar dalam kempen dashboard cc tadi. Lepas tue masukkan beberapa perkataan blink-blink supaya orang tertarik nak click. Buat banner guna photoscape. Cara dia teratur dan simple [mudah belajar tak rumit]. Lepas siap banner tue bolehlah korang letak iklan tue kat memana gunakan platform add a gadget. Tapi aku tak master lagi upload banner kat website. Banner aku dah buat dua tiga kali tapi nak upload kat internet aku fail! Dia keluar gambar tapi tak blink-blink cam website lain buat.. apsal? Entah.. kalau korang pandai, share sini.

Sebetulnya ada macam2 cara lagi. Bagi mereka yang pandai men code2 neh mmg leh wat cam2 cara utk tampal iklan cc kat dalam belog.. ada satu belog tue aku tengok iklan cc mengikut belog.. kalau kita scroll bawah.. dia follow.. kalau kita scroll atas pun dia follow.. tapi tue lah belog tersebut tak ajar plak cara2 nak wat.. huhu

Neway semoga enjoylah menjana pendapatan melalui cc dalam belog korang.


Ameno : CC bukan cybercafe weh.. Heh

Share this

2 Responses to " Tutorial cara pasang iklan churp-churp dalam belog. "

  1. buat cam aku baru pro bro

    http://tze.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. buat cam aku baru pro bro

    http://tze.blogspot.com/

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...