Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 1 Mac 2011

Zambry : PAS parti celaru.

Statement neh aku petik dari sinar harian. Pergh macam tak percayalah zambry yang memberikan statement macam neh. Perhatikan statement yang dia cakap mengenai pas kat bawah neh ;

1. DAP yang akan menggantikan PAS, bukan parti itu akan menggantikan UMNO. 

Ameno : Tak faham apa yang zambry maksudkan melalui kenyataan di atas. Adakah dia cakap DAP akan jadi parti islam yang lebih baik berbanding PAS? Maksudnya ahli-ahli DAP seme akan convert masuk islam ke? Ataupun dimaksudkan DAP akan ambilalih seme kerusi dan kedudukan PAS kat seme negeri-negeri di malaysia? Jika ya, kenapa umno cakap macam tue? Untuk menakut-nakutkan rakyat ke? Kenapa nak takut-takutkan rakyat pula? Untuk kekalkan kuasa UMNO ke? Habis tue yang menggantikan kuasa melayu kat pulau pinang tue sapa? DAP atau GERAKAN? [baca UMNO]. Heh.

Relevan ke menakut-nakutkan melayu dengan bangsa cina? Wa tak takut dengan bangsa cina. Wa cuma tak suka kalau islam dipermainkan je. Heh

2. Perjuangan UMNO berpaksikan bangsa melayu dan semangat  nasionalisme yang cukup menebal di kalangan ahlinya.

Ameno : Terima kasih kerana mengakui berjuang demi bangsa melayu. Nasionalisme tak salah. Yang salah ble memperalatkan nasionalisme untuk kepentingan sendiri. Errkk zambry melayu cap apa? Kah Kah Kah..

3. Ahli UMNO tak pernah malu mengakui sebagai bangsa melayu tetapi ada parti yang malu mengaku mereka adalah bangsa melayu.
Ameno : Setuju. Dalam UMNO tak melayu seme mengaku melayu dan mereka memang tak malu. Heh

4. Saya rasa parti itu menghadapi kecelaruan pemikiran yang keterlaluan sehinggakan tidak sanggup mengakui bangsa sendiri.

Ameno : Harap sangat zambry pada masa itu tengok cermin ketika berucap. Kah kah kah

5. Pakatan mereka seolah-olah hanya tidur sebantal tetapi mimpinya berlainan.

Ameno  : Salah. PR tidur guna bantal lain-lain. Apa kes tidur kongsi-kongsi bantal neh? Mimpi sudah tentulah lain-lain. Namun cara untuk mencapai mimpi itu yang sama lhor. Iaitu kena tidur. Ada faham ka? Kah Kah Kah..

Zambry.. zambry.. tak salah bangsa mamak mengaku mamak.. mamak pun manusia. Mamak pun ciptaan Allah swt juga.. mamak pun ramai yang berjayaa.. yang salah ble mamak mengaku melayu dan ia buat orang meloya.. 

kah kah kah
kah kah kah kah
kah kah kah kah kah
Ameno : Umno = parti untuk orang melayu. Tetapi melihat ke dalam ahli umno.. mana satu rupa melayu pun aku taktahu.. azeez? naina merican? kj? kah kah kah..

Share this

5 Responses to " Zambry : PAS parti celaru. "

  1. terpengaruh citer inception la tu.. nak mimpi same2.. kahkahkah...

    BalasPadam
  2. kakakakakakaka..... acu admin provide link kat sinar harian yg dok citer pasal melayu sekor ni... tq

    BalasPadam
  3. agak2la wei korang hina mamak ingat melayu semua tu tulen ke rejam. dkt malaysia yg melayu tulen cuma org asli je bodo. aku x bangga ats nama melayu tp ats nama ISLAM

    BalasPadam
  4. terpengaruh citer inception la tu.. nak mimpi same2.. kahkahkah...

    BalasPadam
  5. terima kasih kerana menghina org sebegitu..mmg x layak org2 pr memimpin negara..isu yg boleh membangkitkan kemarahan kaum ini mmg org PR ja yg suka buat..org2 yg jilat kaki PR mmmg x ada dan buta mata hatinya..konon ja nak tegakkan Islam..tp bila dpt jawatan tu nt,,haru biru negara..lg teruk drp ameno yg dihina dan dicaci..entah Islam ke tak lg Malaysia ni nt..org melayu pun akan mula hilang hak..baru padan muka korg..kah kah kah..kita tgk apa yg berlaku masa pilihan raya umum nt eh.. peace :)

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...