Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 29 Mac 2020

Menteri PN Gagal Amalkan Penjarakkan Sosial.

SOSMED | Ada dua perkara berlaku disini. Adanya menteri Perikatan Nasional yang gagal amalkan penjarakkan sosial dan menyebarkan pula kegagalan mereka itu di sosial media.

Sudah tentu hal ini akan menjadi pertikaian awam.

Kita lihat Menteri Kesihatan sangat mematuhi protokol walaupun untuk bergambar, beliau sangat mengambil berat mengenai penjarakkan sosial bagi mencegah dan memutuskan rantaian covid19.

Tetapi ada dua menteri yang nampaknya tidak mengamalkan perkara itu, lalu dipertikaikan netizens di laman sosial.

Menteri Kewangan.


Khilaf yang remeh tetapi itulah, lead by example itu perlu dilakukan oleh menteri-menteri PN sebagai bukti, mereka memahami kempen KKM yang diketuai oleh Dr. Adham dengan baik.

Menteri Wilayah. 


Yang ini lagi la. Dah macam pasar. Sementara netizens menegur sikap netizens lain yang tidak mematuhi arahan KKM mengenai sosial distancing, nampaknya Menteri Wilayah pun sama juga!

Apabila menteri-menteri ini tidak memahami nasihat KKM dengan baik, samada di tempat awam, tempat kerja, dalam pejabat ataupun di Parlimen, mereka akan gagal mengamalkan sosial distancing.

Jika mereka memahami arahan KKM dengan baik, walaupun di pasar yang ramai orang pun kita boleh buat satu sistem yang baik, apatah lagi dalam Parlimen.

Ia antara nak dengan taknak je. - 29 Mac 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...