Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 29 Mac 2020

Hanipa Terus Lawan Walaupun Dikecam Netizens Kerana Kritik Menteri Agama.

SOSMED | Mantan Timbalan Menteri, Hanipa Maidin tetap mengasak Menteri Agama meskipun rata-rata netizens mengkritik Ahli Parlimen Sepang itu kerana mempersoalkan pendirian Menteri Agama, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri di Facebooknya, baru-baru ini.


"To my friend Menteri Agama GPB. InsyaAllah saya mulakan kritikan saya ke atas enta sebagai ahli politik/menteri bermula petang ini. Maaf my friend, truth hurts.
 

Apa yang enta lakukan YB tak ada beza dengan apa yang sahabat saya, mantan YBM Agama dahulu buat. Bezanya enta kini dipuji tapi sahabat saya dahulu teruk dikeji termasuklah oleh "kawan-kawan" enta di dalam GPB tu. That is a fact!
 

Bila enta lakukan benda yang enta lakukan itu, yang, bagi saya, amat berhikmah itu, saya tak ada masalah nak sokong. Namun jika enta buat sebegitu pada masa dahulu, enta mungkin hanya akan dipuji sebagai Mufti sahaja. Bagaimanapun, enta mungkin menyumbang kepada menjaga nama baik agama Islam. Itu juga fakta.
 

Kini , bila enta buat perkara yang sama, nama enta kini dipuji bukan sahaja sebagai Mufti tapi juga sebagai Menteri. Dan enta juga menjadi Penyumbang Utama pujian ramai orang ke atas GPB, sekaligus enta juga berjaya buatkan rakyat LUPA tentang GPB yang ditubuh atas "Pengkhianatan Mandat Rakyat" seolah olah enta kini macam menjadi " Mesin Basuh Dosa"

Ya, nama enta mungkin berrtambah harum dan dipuji melangit, tapi adakah enta rasa nama baik Islam tidak diheret untuk dikeji kerana tindakan enta itu?

Maaf jika enta merasa marah dgn ana. On my part, saya tegur enta sebab " ana uhibukka fillahi ya akhi" itu sahaja,"
katanya dalam kenyataan itu.


Kenyataan di atas ditulis pada 26 Mac dan kesannya Hanipa menerima kecaman bertubi-tubi pengguna sosial media.

Lebih dari 3,000 komen dan hampir kesemuanya, memaki hamun Ahli Parlimen Sepang itu.

Tidak tunduk pada tekanan, Hanipa sekali lagi mempertikaikan Menteri Agama itu semalam.

"To my friend, YB Menteri Agama GPB - your first task untuk isu Tabung Haji.

1. Saya harap YB dapat memberi komentar sebagai YB Menteri GPB tentang dakwaan "malpractices" yang dikatakan dilakukan oleh Tabung Haji Plantations tu? (see the lampiran)

2. Tolong jawab dulu sekarang ya sebelum mungkin akan "diserang" bertalu-talu oleh ramai MP PH yang amat berpengalaman bukan sahaja sebagai MP tetapi juga sebagai mantan menteri atau mantan timbalan menteri dan juga sebagai pembangkang yang berbisa.

Kindly be reminded that last time you were a renown mufti, but now you are merely a rookie minister!

No worries, be happy. Jawablah dengan lidah yang fasih ya,"
soalnya dalam satu kenyataan yang dipetik dari Facebooknya. 


Dan sekali lagi, netizens mengecam Ahli Parlimen Sepang secara berjemaah.

Apa yang lebih mengharukan, dikalangan penyokong PH terutamanya pro Amanah juga dilihat mengabaikan kritikan dan kecaman terhadap Ahli Parlimen Sepang. - 29 Mac 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...