Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 3 Januari 2019

Tipu Sakit : "Saya Doakan Saudara, Saudari Yang Menfitnah Kembali Ke Jalan Benar," - Syed Saddiq.

SOSMED | Menteri Belia Dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman akhirnya membuka mulut mengenai dakwaan beliau sengaja berlakon sakit ketika menghadiri Perhimpunan Agung PPBM baru-baru ini.


Berkongsikan gambar di Instagramnya, Syed Saddiq meluahkan perasan sikap sesetengah netizens yang mempolitikan insiden beliau jatuh motor.




"Cedera jatuh motor pun ada pihak nak politikkan. Biarkan gambar berbicara. Bagi mereka yang fitnah saya, saya doakan saudara saudari akan kembali ke jalan yang benar," katanya di post itu.


Sebelum ini netizens menyebarkan dakwaan, Syed Saddiq kantoi kerana tampalan luka di wajahnya berubah kedudukan, beliau sengaja berlakon sakit kerana luka didagunya tiada parut, berjalan terhincut-hincut di depan wartawan tetapi berjalan normal ketika keluar kenderaan dan jatuh kerana bermain kayak atas air tak mungkin menyebabkan mukanya luka dan berdarah.


Semua dakwaan-dakwaan itu membuatkan netizens pro PPBM bergaduh dengan netizens pro pembangkang.

Meskipun gambar hidung Syed Saddiq yang berdarah viral, sesetengah netizens tetap beranggapan menteri itu berlakon sakit demi mendapatkan simpati dan sokongan politik. - 3 Januari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...