Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 26 Mei 2018

Kecoh, Jamal Lari Dari Kawalan Polis Ketika Ditahan Di Hospital!

Tular laporan polis yang mengatakan pemimpin Gerakan Merah, Datuk Seri Jamal Yunos yang juga Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar melarikan diri dari kawalan pihak polis ketika berada dalam tahanan wad di Hospital KPJ, Ampang Puteri.


Menurut laporan polis yang tular itu, Jamal dikesan melarikan diri kira-kira jam 3 petang, semalam. Perkara itu disahkan oleh peguam Jamal. Polis yang sepatutnya mengawal Jamal dimaklumkan tidak berada di lokasi kejadian dan tidak dapat dipastikan kenapa polis pengiring tidak berada disisi Jamal ketika itu.


"Assalammualaikum tuan

Dato Seri Jamal lari dari tahanan di Hospital Ampang Puteri, Ampang, Selangor.

Apg rpt : 11641/18
Pengadu : Rahasbiah bt Abd Rahman 45thn
Penolong Pendaftar Mahkamah Shah Alam

Pada 25/05/2018 @ 1730hrs pengadu telah sampai di KPJ Ampang Puteri untuk menjamin Jamal b Md Yunus KP. 700804-10-**** untuk kes Mahkamah Majistret Shah Alam BA-83-605-05/2018 dibawah Sek 268kk. Pengadu sampai diward nya dapati Okt tiada disitu hanya peguam dan penjamin sahaja yang ada. Polis pengiring dari Ampang yang sepatutnya menjaga Okt juga tiada. Dimaklumkan oleh peguam Okt bahawa Okt telah tiada sejak jam 1500hrs. Kesnya didengar oleh Majistret pada jam 1045hrs diward yang sama pertuduhan telah dibacakan dan jamunan diberikan sebanyak RM3000/-.

1⃣Rpt dirujuk kepada Bahagian JSJ Insp Vijay.

2⃣Ops tutup telah dilancarkan pada  jam 2012hrs atas arahan KPD Ampang Jaya

Siasatan diteruskan
Terima kasih tuan," tulis kenyataan polis yang tular terutamanya di WhatsApp.

Jamal sebelum ini dilaporkan disiasat dibawah kes memiliki senjata api. Datuk Seri Jamal Yunos selama ini seringkali melakukan provokasi politik yang mencetuskan kebimbangan rakyat Malaysia. 

Datuk Seri Jamal dianggap sebagai samseng kerana suka berbuat huru hara dan kekacauan politik. 

Beberapa kali laporan polis telah dibuat terhadapnya dan kes disiasat namun Jamal tidak pernah didakwa di mahkamah di era Barisan Nasional.

Ramai netizens menyifatkan tindakan Jamal yang melarikan diri dari tahanan polis mungkin kerana beliau kini mulai takut pada undang-undang selepas 'bos besarnya' Barisan Nasional kalah teruk dalam pilihanraya umum ke 14. - 26 Mei 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...