Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 14 Disember 2017

Selepas Dikritik Kaw-Kaw Di Media Sosial, Adnan Kemudiannya Bertemu Penduduk.

Sombong! Itulah reaksi kebanyakan netizens yang mengulas aksi Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob ketika mendatangi sekumpulan rakyat Cameron Highlands yang menuntut hak pemilikan tanah. 
"Betul la dia cakap tu. 40 tahun boleh tunggu takan 10 tahun tak boleh? Bodoh punya pengundi," kata Hvzmin Azami.
"Angkuh sangat. Macam ni ke Menteri Besar?," soal Muhammad Harris Nasril pula.
"Orang Pahang la yang bodoh pergi undi BN jugak buat hape. Perangai Menteri Besar Pahang tu memang berlagak dari dulu lagi. Yang bodohnya tangan yang mengundilah. Padan la muka hei, undilah lagi hei..," tulis Ncit Abu. 
"Apa lagi tak reti reti kasi hancur UmnoBn. Perangai MB dah macam sial," respon Aznol Haidi.



Adnan awalnya kelihatan mendengar aduan dan permasalahan yang ditimbulkan bagaimanapun memberikan reaksi balas yang agak 'sombong'. 
"Kalau kita ikut prosedur.... dua tahun saja (akan selesai)," katanya.
Adnan kemudian menjelaskan kerajaan mendapat ribuan permohonan tanah dan setiap satunya perlu mengikuti prosuder yang ditetapkan. Sejak beliau mengambilalih pentadbiran, beliau komited untuk menyelesaikan permasalahan tersebut katanya kepada Suresh yang juga wakil PSM. 
Untuk rekod, Suresh ialah calon PSM yang akan bertanding di kerusi Cameron Highlands. Suresh dijangka akan menentang wakil dari DAP dan MIC dalam pertandingan 3 penjuru pada PRU ke-14 kelak.
Suresh kemudian menyatakan penduduk terbabit sudah menunggu selama 40 tahun untuk mendapatkan penyelesaian dan 10 tahun cuba mendapatkan bantuak kerajaan negeri.
"Kalau 40 tahun boleh tunggu, 10 tahun tak boleh tunggu?" katanya dalam nada seperti menyindir.
Kemudiannya seorang wanita membalas kenyataan Adnan dengan mempersoalkan dia sudah lama menunggu bagaimana jika akhirnya dia mati.
"Kalau saya mati macam mana. Saya sudah lama tunggu," katanya.
Adnan kemudiannya bertindak menyuruh wanita itu pulang sahaja kerana disifatkannya sebagai banyak cakap.
"Awak punya banyak cakap, sila balik. OK, bye bye, vanakam, nandri," katanya sebelum beredar memasuki lobi bangunan kerajaan negeri. 
Terdahulu, Suresh bersama sekumpulan penduduk dari Cameron Highlands berkampung di Wisma Pahang, Kuantan.

Selepas berkampung selama selama dua hari, Adnan akhirnya sudi berbincang dengan penduduk dan membenarkan mereka masuk ke bangunan untuk mengadakan mesyuarat. 
Tindakan ini dipercayai ada kaitan dengan kritikan bertubi-tubi yang diterima oleh Menteri Besar itu di laman sosial selepas tersiarnya laporan yang mengatakan dia melayan penduduk dengan cara yang tidak sewajarnya.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...