Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 September 2017

Kasihan, Nenek Pun Jadi Mangsa Fitnah Kononnya Sokong BN..

"Punya la nak kipas BN tetapi menipu. Halal ke duit dapat buat berita macam ni? So desperado and stupid. And by the way, her name is Hamsah," tulis cucu kepada neneknya yang difitnah sebagai penyokong BN di akhbar versi cetak, Sinar Harian.

Ia difahamkan laporan tersebut telah dicetak untuk edaran akhbar Sinar Harian pada semalam. 

Dalam laporan tersebut ia memaparkan kenyataan seorang nenek yang dikenali dengan nama Hamidah Bisri yang berusia 86 tahun kononnya telah mengatakan kepada wartawan bahawanya hanya BN mampu membela nasib rakyat.


"Saya tak ikut hal politik sangat, tapi setahu saya hanya BN yang mampu bela nasib rakyat," katanya seperti di petik dalam laporan tersebut.

Bagaimanapun laporan tersebut dinafikan oleh cucunya yang menggunakan nama Musafir Awan di facebook beliau.


"Ini gambar nenek saya yang masuk Sinar Harian hari ini (semalam). Dia mengatakan kepada saya dia tak cakap satu patah perkataan pun kepada wartawan. Seorang wartawan datang menghampirinya mahu menangkap gambarnya dan bercakap padanya nanti masuk surat khabar ya, itu sahaja," katanya seperti yang dipetik dari facebook beliau.

Pendedahan itu mengundang reaksi balas daripada pelbagai pihak dan kebanyakkannya juga telah mengkritik etika kewartawanan Sinar Harian yang disifatkan tidak telus. 

Setakat ini Sinar Harian tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan bagi menjawab isu yang dibangkitkan di laman sosial itu. 

Post berkenaan ketika ini telah dikongsikan lebih dari 700 kali sejak ia mula dimuatnaik pada semalam.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...