Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 17 Julai 2017

Najib Troll Pembangkang Lagi - Naik MRT Boleh Pergi Penjara Sungai Buloh..

Semenjak dua menjak neh Najib suka sangat troll pembangkang. Awalnya Najib troll Rafizi dalam isu pelancaran MRT dengan hashtag #TheRealKangMove dan semalamnya Najib troll pula tentang penjara Sungai Buloh - konon nak sindir Anwar Ibrahim yang dipenjarakanlah tu.



"Bermula esok, perjalanan untuk melawat kenalan di Sungai Buloh dari Kajang akan menjadi lebih mudah dan selesa!," katanya di Facebook beliau.

Kajang - wakil rakyatnya ialah Datin Seri Wan Azizah, isteri kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini dipenjarakan di Sungai Buloh.

Rata-rata netizens membaca status tersebut sebagai troll untuk menyindir pihak pembangkang terutamanya keluarga Anwar Ibrahim.

Troll neh selalunya dikaitkan dengan rasa gembira. Najib ceria - maka dia boleh troll orang dengan suka hati. Mungkin keceriaan Najib ada kaitan dengan keputusan survey. Seperti yang kita sedia maklum sejak beberapa bulan yang lepas, pasukan peninjau yang dilantik oleh BN telah bergerak ke seluruh Malaysia bagi mengutip tinjauan tentang pendapat rakyat mengenai sokongan mereka terhadap parti-parti politik.

Tinjauan juga dilakukan dengan pelbagai cara. Offline dan online. Secara borang ataupun mengisinya di alam maya. Secara panggilan mahupun bertemu empat mata. Dengan pasukan strategik BN yang mantap dan berjaya menguasai internet tidak seperti 8 tahun terdahulu, rasanya sudah sampai masanya untuk pembangkang merasa was-was dengan kemampuan mereka bagi mengekalkan kemenangan di kerusi sedia ada. Usah merasa terlalu selesa. Jangan sampai dah terhantuk baru nak tergadah.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...