Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 21 Jun 2017

Ego, Berlagak, Tak Ikhlas - Mohon Maaf Apa Macam Tu, Netizens Kritik Razman.

Post yang mengundang kemarahan Amanah terhadap Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria ialah tentang satu poster yang membayangkan Amanah adalah barua kepada DAP - dan AMANAH ditubuhkan kononnya atas arahan DAP seperti penubuhan PKM suatu ketika dahulu.


Pagi semalam, AMANAH yang diwakili oleh peguamnya Mohamed Hanipa Maidin telah memberikan masa selama 14 hari kepada Razman untuk memohon maaf kerana beliau dianggap membuat provokasi terhadap pemimpin parti berkenaan.
Menurut laporan Malaysiakini yang menghubungi Razman bagi mendapatkan maklum balas, Razman dikatakan membuat permohonan maaf melalui media itu. "Dah mereka terasa hati, kita minta maaf sajalah. Daripada pergi (ke mahkamah) membuang masa, minta maaf sajalah.
"Kalau dia (AMANAH) terasa hati dengan perkataan itu, sekurang-kurangnya dia tak sukalah perkataan itu, tetapi itulah hakikatnya.
"Tak apalah dia minta (permohanan maaf), itu proses saja," katanya seperti yang dipetik dari portal itu.
Razman bagaimanapun tidak membuat sebarang kenyataan tentangnya di facebook beliau. Bagaimanapun respon Razman itu menimbulkan rasa tidak puas hati dikalangan penyokong-penyokong Amanah yang beranggapan Razman tidak ikhlas dalam permohonan maafnya itu.

Reaksi penyokong




Kebanyakan dari penyokong meluahkan perasaan marah kerana melihat Razman tidak bersungguh dalam membuat permohonan maaf malahan tidak kelihatan beliau seperti mengakui kesalahannya juga kata mereka.

Sesetengahnya pengomen pula ada yang membela Razman dan mengatakan Razman tidak mengaitkan Amanah dengan komunis sebaliknya poster perbandingan adalah merujuk  persamaan tentang perpecahan yang wujud disebabkan arahan sesetengah pihak.

Gambar atas kononnya merujuk penubuhan rejimen ke 10 bagi mempengaruhi melayu untuk mendekati fahaman komunis manakala gambar bawah membayangkan Lim Guan Eng adalah dalang disebalik penubuhan Amanah bagi memecahkan PAS dan menarik sokongan melayu ke arah parti DAP.

Menjelang PRU yang kami percaya akan diadakan awal tahun hadapan, lebih banyak poster berbaur perkauman, sentimen keagamaan dan kebencian akan bertebaran dan  disebarkan oleh pihak tertentu bagi menimbulkan ketakutan orang ramai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...