Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 27 Mei 2017

"Saya MP Yang Bodoh Sebab Tak Gunakan AP", Rafizi Sindir Zuraidah.

Baca : Bodohlah Tak Guna AP Kata Zuraidah! 

Sebelum ini Sinar Harian melaporkan kenyataan Zuraidah bahawanya bodohla beliau jika tidak menggunakan AP yang diperuntukkan untuk Ahli Parlimen untuk membeli kenderaan mewah. 

Saya sebagai ahli Parlimen diberi peruntukan AP atas nama saya, jadi bodoh saya kalau ada AP, tidak digunakan kemudahan itu,” katanya dalam kenyataan itu. 

Mungkin terasa dengan kenyataan itu dua Ahli Parlimen yang diketahui tidak menggunakan AP kemudiannya tampil memberikan reaksi terhadap kenyataan Ahli Parlimen Ampang itu. 

Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli berkata, "Saya antara Ahli Parlimen yang bodoh kerana tak pakai AP. Sekian dimaklumkan, ".


Kenyataan itu ditulis Rafizi di akaun Twitternya petang semalam. Kenyataan itu juga mendapat sokongan padu dari para penyokong Rafizi. 

Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar Devaraj pula berkata beliau tidak menggunakan AP miliknya, sebaliknya berkata beliau menjualnya dan wang daripada penjualan itu digunakan untuk kerjanya sebagai wakil rakyat di Sungai Siput seperti membayar staf dan sukarelawan. Kenyataan itu disiarkan menerusi portal Free Malaysia Today, ketika dihubungi oleh wartawan media tersebut.

Beliau dipetik sebagai berkata, “Sukarelawan saya semua tahu, mereka lihat ahli Parlimen mereka dapat kemudahan ini tapi dia pakai untuk mereka.

“Jadi mereka lebih bersemangat untuk kerja kuat. Dari segi politik, lebih pandai untuk buat macam saya. 

Sukarelawan dia akan banyak korbankan masanya dan memberi sumbangan tanpa mengharapkan ganjaran material yang saya tidak sendiri tidak boleh bayar,”.

Beliau turut dilaporkan berkata, sekiranya beliau menggunakan AP miliknya, ia akan melunturkan semangat sukarelawan dan kakitangannya untuk bekerja.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...