Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 3 September 2016

Ini Luahan Rafizi Dalam Isu Pemecatan Chegu Bard.

Dalam PKR antara MP yang buat kerja dan rajin cari isu ialah Rafizi Ramli. Nurul Izzah pun dah slow gila. Aku sampai terlupa. Wakil rakyat kah dia. Hmm. Mungkin dia dan Wan Azizah ada permasalahan tersendiri. Tetapi sampai bila perlu berdiam diri biar dibuli. Perselisihan dalaman PKR bukan hanya babitkan PKR semata-mata bahkan akan menjejaskan sokongan rakyat ke atas parti juga.

Masyarakat perhati aje pergaduhan dalaman korang neh dari satu sudut. Sambil memerhati sambil memikirkan. Sambil menganalisa sambil merancang. Masyarakat juga ada pelan tindakan tersendiri. Bukan parti je ada. Mereka juga ada pemikiran tertentu, perancangan tertentu. Apakah aku patut undi mereka lagi. Apakah aku patut undi protes. Apakah aku perlu undi BN. Apekah aku patut tidak keluar mengundi. Semua ini ada dalam kotak fikiran penyokong-penyokong pembangkang. Sementara parti mungkin menyedari atau mungkin tidak menyedari, tindakan-tindakan yang dilakukan mereka sebenarnya tidak banyak membantu menyelesaikan masalah.

Dalam isu Chegu Bard. Kronologinya begini ;

1. CB dedahkan masalah / isu yang berlaku di Selangor.

2. Kritik pentadbiran kerajaan negeri dan keputusan Azmin selaku MB

3. Kritikan CB tidak ditanggani secara seriyus oleh MB. Bahkan diperlecehkan juga.

4. Titik penamat bila CB diisytiharkan bukan lagi ahli parti PKR.

5. Sebelum itu CB pernah digantung keahliannya. Gara2 mengkritik proses pemilihan parti yang tidak telus dan bermasalah.

Ketika dipecat sebagai ahli PKR, CB mendedahkan bahawanya PKR tidak mematuhi SOP pemecatan yang sepatutnya. Kenyataan CB itu bukannya fitnah dan ianya disokong oleh kenyataan Rafizi di bawah ini ;



1. Nurul keluarkan surat pemecatan.
2. Atas arahan DS Wan Azizah.
3. Kenapa DSWA mahu keluarkan surat pemecatan sedangkan kes CB masih dalam proses siasatan?

Rafizi dalam akhir kenyataan menyalahkan Azmin dan Sivarasa. Aik, yang arah pecat Wan Azizah, tetapi Azmin yang disalahkan Rafizi?

Kenapa?

Kann. Sangkaan orang ramai bahawanya Azmin ada simpan rahsia besar Anwar bukan lagi sangkaan kosong yang tidak berasas.

Disebabkan rahsia itu, mungkin Wan Azizah terpaksa patuh pada arahan. Walaupun dia tu taraf presiden. Bukan ahli biasa-biasa PKR. Tapi orang no 1 dalam parti yet terpaksa tunduk pada tuntutan Azmin. Yang mana akhirnya dapat kita fahami kenapa Kajang Movie itu berlaku. Untuk mengurangi kuasa dan pengaruh Azmin tetapi sebaliknya pula yang terjadi. Semua ini pembalasan kerana kita menutup penipuan dengan penipuan. Why not keluarga Anwar dan Anwar come clean all out. Berhenti hidup dalam ketakutan dan kecelaruan. Jelaskan je semua dan biarkan masyarakat menilai. Itu lebih baik dari hidup pura2 dan sentiasa rasa terancam. Benda neh takan selesai selagi mana kita tak bersedia berterus terang dan membetulkan keadaan. Sedar tak sedar demi melindungi rahsia itu, CB jadi mangsa, Rafizi jadi mangsa, penyokong jadi mangsa, rakyat Selangor pun jadi mangsa. Sampai bila?

Hmmm.

Satu parti ada masalah dalaman.
Satu parti ada masalah intergriti.
Satu parti lagi ada masalah dendam dengan famili lama.
Parti-parti ini yang kita bakal undi untuk menjatuhkan BN dan tawan Putrajaya.
Terlalu menakutkan.

Sumber gambar : Chegu Bard.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...