Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 19 Mei 2016

Mahathir Patut Jadi Jurulatih Pembangkang - Husam Musa.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH
KAH KAH KAH KAH KAH

HADOI.

Jurulatih lah plak.

Husam dipetik berkata demikian dalam satu majlis bernama Dialog Bersama Husam Musa di Kuala Lumpur pada semalam. Kenyataan Husam tersebut disiarkan menerusi Sinar TV. Korang boleh refer link kat sini untuk tengok kenyataan tersebut sendiri.

Aku sebelumya menonton kenyataan Husam tu telah bersangka baik. Dia neh perli ke apa. So aku menonton untuk mendapatkan kepastian. Setelah menontonnya aku rasa tak cerdik rupanya Husam neh. Elokla dia p lempang muka dia laju-laju 100 kali atas batu. Mungkin selepas itu dia akan kembali waras seperti waktu dahulu.

Ada ka dia kata Mahathir patut jadi jurulatih pembangkang dengan harapan pembangkang boleh menjatuhkan rejim BN. Which is dia pun fail nak faham asas kepada tindakan Mahathir. 

Mahathir tidak bersama pembangkang.
Tetapi pembangkang yang bersama Mahathir.
Fahamkan perbezaan ini dengan betul.

Dan Mahathir tidak mahu menjatuhkan BN dan UMNO.
Apa yang Mahathir mahu ialah menjatuhkan Najib.
Mahathir memang sedang jadi jurulatih.
Iaitu menjadi jurulatih yang memperbodohkan team pembangkang sehabis mungkin sebaik boleh sedaya upaya.

Husam kot ye pun masih mamai dan berada dalam keadaan traumatik sebab diteranjang oleh PAS tak perlu juga membuat kesimpulan bahawanya Mahathir bersama pembangkang selagi itu korang akan bersama Mahathir. Habis semua dosa, jenayah Mahathir disucikan oleh pembangkang dalam pelbagai bentuk gaya, statement, tindakan dan ucapan. Sesungguhnya mereka-mereka ini manusia yang takde maruah ke apa. Setelah kau kena pijak, tindas, dianiaya bertahun-tahun lamanya, maruah kau diinjak-injak dibawah tapak kaki Mahathir hari ini kau sanggup berpegangan tangan dengan manusia yang 'mendera' negara kau, rakyat kau dengan pelbagai jenis polisi yang mementingkan kroni dan kapitalis? Kemon Husam. Dah pergi ketuk kepala dengan batu ke belum? Kalau belum pergi ketuk cepat sikit ye.

KAH KAH KAH

Dan satu lagi. Aku tengok semakin Anwar mempertikaikan kredibiliti DR semakin itu juga la sosok pro Mahathir terus terusan mengajak kepada kempen tolak Anwar. Mereka share pelbagai link berita, artikel, blog even penulisan bahawanya Anwar patut ditolak, layak kena tolak dan jangan sesekali kita berada bersama Anwar.

Aku tak nafikan Anwar product gagal. Tapi nak ikut Mahathir? Kau ingat aku bodoh nak mampos ke macam mana. Mahathir tidak akan bersama kau untuk kepentingan kau tetapi untuk kepentingan diri dia. Beginila dia sejak dari dulu lagi.

Anwar walaupun satu product yang gagal dia masih mampu memberikan nilai tambah dari segi perjuangan rakyat. Anwar masih ada impak walaupun tak semeriah dulu disebabkan Rafizi dan langkah kejangnya tu. Rafizi mana kau Rafizi. Selepas kau malapkan karier politik Anwar jangan kau buat tatau pula.

Anwar boleh dipolish semula andai dia mahu kembali memulihkan prestasinya dengan syarat dia jangan ulang semula kesilapan-kesilapan lampau dia tu. Buang kawan-kawan yang setia berjuang. Buang kawan-kawan yang ikhlas berjuang. Biarkan Wan Azizah duduk sebagai presiden PKR. Kemon la. Kucing pun tahu DSWA tak layak duduk kat kerusi tu. Burung pun tahu yang DSWA tu puppet je. Puppet kau tahu puppet. Puppet bersama kipas ajaibnya. Boleh buat buku cerita neh kot. 

KAH KAH KAH

Kembali kepada asas perjuangan. Bukan kita-kita je, bukan Husam dan pimpinan PH je bahkan Anwar pun sama. DSWA pergi duduk rumah dan jaga cucu. Azmin boleh dijatuhkan andaikata kita sedia mengambil segala risiko, menelan segala kebenaran dalam menegakkan perjuangan. Jika Anwar bersedia mengakui, bertaubat dan tidak mengulangi, takde satu pun dosa-dosa silam Anwar yang Azmin mampu ungkit untuk membuat kami membenci. Takde satu pun. Yang penting kita dah bukan seperti kita yang dulu lagi. Kita dah jauh menjadi lebih baik.

Simple je. Kita semua patah balik dari arah yang kita semua tersalah pilih. Sementara ada nyawa, selagi ada peluang mari kita kembali ke arah yang sebelum tersasar.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...