Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 8 Februari 2015

Najib Terlajak Bodoh - 2 Juta Untuk Promosi Golf Di Peringkat Sekolah.


Pandai dan bodoh boleh diukur. Tetapi bukan dengan Najib. Dengan Najib kita tiada alat pengukur yang tepat bagi mengambarkan sejauh mana kebodohan dia. Setiap hari setiap jam setiap minit setiap saat pada bila-bila masa, masa depan rakyat dirisikokan dengan kebodohan yang dimiliki oleh otak yang ada dalam kepala Najib Razak.

Nak kita tukar perdana menteri ikut plan Mahathir pun, hasilnya tetap sama sebab dari puak2 BN juga. Nak kita simpan Najib pun buat menyakitkan ahti kita pula.
Pendek kata semua serba salah.

Terkini. Najib dilaporkan telah berkata begini ;
 
"Saya memberi RM2 juta kepada MGA untuk mempromosi golf di peringkat sekolah dan saya bersedia menyumbang lebih banyak lagi pada masa akan datang," katanya semasa berucap pada majlis penyampaian hadiah Kejohanan Golf Terbuka Maybank Malaysia 2015 di Kuala Lumpur Golf dan Country Club (KLGCC) di Kuala Lumpur, hari ini.
Rujukan : sini

Woi bangang.

2 juta tue bukan ko yang bagi. Tapi pembayar cukai yang bagi. Bagi pun bukan dalam keadaan suka ahti, suka rela atau ikhlas tetapi dipaksa atau terpaksa untuk bagi sebab ko yang menguruskan wang negara.

Kenapa perlu marah?

Salah ka Najib laburkan wang untuk promosikan golf di sekolah?

Salah ka kembangkan sukan golf kepada peringkat rakyat marhaen?

Secara logiknya tidak salah tetapi secara realiti, hakikat dan teorinya salah. 

Kenapa salah?

Agak2 kau, syarikat gila mana yang nak provide sukan golf untuk kelas rakyat? Agak2 ko ada ka syarikat nak bina kawasan lapang untuk main golf semata2 bagi kepada rakyat? Tak punya. Mesti kena JV dengan syarikat2 yang sediakan tempat golf neh punyalah. Nak masuk kelab golf bukan puluh bukan ratus tapi ribu paling rendah bhai. Duit sapa? Kelas rakyat mesti takde duit punya. Nak sedut duit dari siapa? Kerajaan untuk tampung kos operasi? Lepas tue syarikat yang join dapat untung atas angin?

Mari la kita berpaksi kepada dunia realiti. Sukan golf orang kaya punya bukan sebab orang miskin tak minat atau tak terer tapi sebab kita orang miskin tak bodoh nak mampos macam orang kaya yang membiarkan diri ditipu oleh orang lebih kaya di atas mereka.

Setakat goyang sana goyang sini sepak bola guna kayu masuk lubang dan berjalan-jalan pun kena bayar ribu2? Nak kayakan orang yang dah bertambah2 kaya? Tak payah. Baik beli alat senaman satu, buka tv, cari drama best-best sambil senam sambil layan drama. Lagi best. Dapat tengok pelakon2 kacak. Dapat bersenam pakej cuci mata lagi. Ko ada? Setakat nak tengok orang tua2 main golf tak payah la. Takde nafsu den.

Dengan kemudahan apa semua takde tau2 jek nak galakkan rakyat main golf secara membabi buta sebab dah terkantoi main golf dengan Obama masa negara dalam krisis. Tak begitu ke?

Konon2 nak sejukkan jiwa rakyat yang terluka dibuatnya pula taktik labur 2 juta untuk dekatkan rakyat dengan golf. Nak beli emosi orang. Itu sebab aku kata dia neh terlajak bodoh.

Woi gila.

Sekolah awam kat Malaysia neh buruk nak mampos la.

Kat Sabah dan Sarawak tue sikit punya teruk la.

Nak menangis aku tengok. Tak terkata apa dah.

Satu Malaysia sekolah awam kita sangat buruk nak mampos. Mungkin sekolah baru dan sekolah bandar ada rupa macam sekolah tapi sekolah kampung dan sekolah lama memang haram ada rupa macam sekolah.

Sekolah baru sekalipun sangat old fashion dia punya design dan reka bentuk ko tahu.

Dengan 2 juta tue baik ko gunakan untuk perbaiki prasarana sekolah. Bukan setakat sistem pendidikan, prasarana sekolah pun kena upgrade juga. Korang para pemimpin reti pula dari tahun ke tahun nak suasana kerja yang power, mantap, terkini, moden apa bagai.

Tapi sekolah awam?

Ko kasi cikai2.

Asal budak ada meja, ada kerusi cukup la.

Boleh dengar, boleh belajar jadi la.

Tiap2 tahun tetap ada yang dapat A.

Apa nak kesah.

Kantin buruk ke haprak ke kualiti makanan RMT down ke, tingkap pecah ke kelas buruk ke warna cat bangunan sekolah luntur ke apa ke itu semua tak penting sebab budak2 yang pandai tetap pandai walaupun sekolah mereka paling buruk di dunia.

Ini gamaknya level pemikiran pemimpin kita.

Untuk rakyat takpe la. Buruk2 pun janji boleh guna. Untuk depa mana boleh. Pejabat mao cantik, anak2 sendiri hantar sekolah mahal2 sebab sekolah awam low class. Sekolah awam low class sebab pemimpin korang la yang low class kan dia ngok.

Dan sampai bila kita nak gunakan duit2 yang ada untuk buat kerja2 bangang? Tak reti ke nak dahulukan perkara yang penting?

Penting promosikan golf di sekolah ke atau penting tingkatkan kualiti prasarana sekolah awam di Malaysia?

Gamaknya Najib kau neh dah hilang kawalan brek bodoh dia kot.. terlajak jauh dah neh woi..

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...