Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 15 Disember 2014

Pemancing Kini Perlu Mengambil Lesen Sebelum Dibenarkan Memancing.


Sejak minggu lepas kedengaran beberapa rungutan dari para pemancing bahawa satu polisi baru akan diperkenalkan ke atas mereka menerusi kegiatan memancing. Menurut sumber yang aku perolehi dari geng2 pemancing tegar ;

1. Polisi baru berkaitan pemancing telah mendapat kelulusan dari agensi yang mencadangkan dan membahaskan perihal lesen untuk pemancing.

2. Dan polisi berkenaan akan dibahaskan oleh parlimen bagi tujuan kelulusan.

Berikut antara kaki pancing yang mempersoalkan undang2 berkenaan menerusi media sosial ;


Dan ini pula sebaran mengenai penalti yang akan dikenakan kepada pemancing yang gagal mematuhi peraturan baru yang bakal dikuatkuasakan ;


Dan nampak gayanya peraturan baru ini amatlah tidak disenangi oleh geng2 pemancing terutamanya yang memang kaki pemancing tegar.


Satu solidariti dibuat di laman facebook menerusi pemakaian DP untuk membantah polisi terbaru dari kerajaan ke atas aktiviti mereka.

Lihat ;


Dan ini pula luahan mereka ;


Apa kata geng2 pemancing? Boleh kah korang semua menerima undang2 terbaru dari kerajaan ke atas aktiviti pemancingan atau apa?

Perkara neh tak effect aku sebab aku memang tak suka berada di atas lautan dan sungaian. Aku risau kot. Asyik fikir buaya la, ular la, jerung la, apa la.. hahaha seram siot..

Lue fikirlah sendiri samada nak setuju ke atau nak bantah. Geng2 pemancing perlu bersatu dan melawan jika merasakan tindakan kerajaan mengenakan lesen ke atas mereka ialah satu bentuk penindasan dan diskriminasi.

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...