Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 15 Disember 2014

Ahmad Maslan Janji Minyak RON 95 Akan Turun Pada 1 Januari 2015 - Cubaan Sabotaj Demo Rafizi.

Seperti yang kita sedia maklum, PKR melalui Rafizi Ramli akan menganjurkan satu demo bagi mendesak kerajaan turunkan harga minyak pada 31 December 2014 nanti.

Ini antara poster yang merujuk kepada penganjuran demo tersebut ;


So. Ramai la yang dah tahu bahawa Rafizi akan anjurkan demo pada 31 December 2014 nanti. Di Dataran Merdeka.

Tapi entah macam mana, si Ahmad Maslan melalui satu laporan di Utusan baru2 neh telah memberikan jaminan (janji) bahawa kerajaan akan turunkan harga minyak bagi ;

- RON 95

- RON 97

- Diesel 

Bermula 1 Januari nanti.

Maksudnya apa?

31 PKR anjur demo.
Pada 1 Jan, kerajaan dah janji memang nak turunkan harga minyak.
So ada ke orang nak p demo turunkan harga minyak pada saat kerajaan sendiri keluarkan jaminan yang harga minyak akan turun pada 1 Januari kelak, sehari selepas demo.

Nampak?

Nampakk?

Ini macam sabotaj pun ada. Tapi boleh jadi memang kerajaan dah plan nak turunkan harga minyak pada tarikh tersebut berdasarkan jadual pengiraan mereka secara purata yang mungkin bermula pada 1 haribulan pada tiap2 bulan.

Yang tue aku tak sure.

Cuma. Pada aku. Bila kerajaan dah bagi jaminan macam tue memang tak la aku turun demo. Turun demo. Masa lagi. Duit lagi. So. Malas la aku. Tunggu je la berapa yang kerajaan nak turunkan dan baru bahas tindakan kerajaan tue betul ka tak betul. Ke turun 4sen lagi? Ke macam mana ke.

Untuk rekod, baru2 neh harga diesel naik. Dan kerajaan beri plak jaminan harga diesel akan diturunkan semula pada 1 Januari. Sikit punya tak konsisten dan tak cerdik dalam membuat keputusan. 

Yang paling tak cerdik tue Hasan Malek. Alasan macam chibai. Naikkan harga diesel semata2 nak amek balik subsidi yang telah disalurkan kepada rakyat selama neh. Nampak tak kebodohan menteri kau di situe?

Disebabkan statement Hasan Malek yang itulah buat aku stress sekarang. Tatau nak letak sapa no 1 pada individu yang paling terbodoh pada tahun 2014 berdasarkan kenyataan mereka. Samada Ahmad Maslan atau Hasan Malek. Persaingan sengit antara dua menteri tersebut membuatkan aku STRESS!!!!

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...