Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 11 Disember 2014

Imigresen Buat Lawak Bangang - Minta Alvin & Ali Serahkan Passport Pada Mereka.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Lawak siot.

1. Baru2 neh ketua pengarah bagi jabatan imigresen negara umumkan yang passport milik Ali dan Alvin telah ditarikbalik tempoh sahnya akibat mengkritik institusi raja berperlembagaan secara keterlaluan di laman sosial.

2. Kerajaan tidak mahu lagi bertolenrasi dengan kedua2 individu tersebut.

3. Dan ini la kali pertama dalam rekod sejarah negara passport rakyat Malaysia ditarikbalik bagi warganya yang memohon perlindungan suaka di luar negara selepas berhadapan dengan konflik dengan undang2 negara.

4. Selepas passport milik Ali ditarikbalik, bukan saja jabatan imigresen malu bahkan menteri Zahid Hamidi turut terasa tempiasnya kerana pembatalan passport milik Ali memudahkannya mendapat kad perlindungan suaka di Sweden. 

5. Sehari selepas passport milik Ali ditarikbalik, rupa2nya kementerian berkaitan tidak mengetahui tentang undang2 berkaitan perlindungan suaka. Pembatalan passport sebenarnya memudahkan Ali mendapat perlindungan suaka, dan apa yang kerajaan Malaysia buat ialah memudahkan proses permohonan suaka Ali biarpun pada tanggapan mereka, mereka sebenarnya berniat mahu menyukarkan kehidupan Ali di luar negara, rupa2nya sebaliknya pula yang terjadi.

6. Itu tak masuk lagi kenyataan2 bangang yang dibuat oleh PDRM dan UTUSAN. PDRM cakap nak cari Alvin sampai ke lubang cacing, Utusan label Alvin ancaman besar.. padahal ancaman besar ialah penjenayah2 yang melakukan jenayah di negara neh. Bunuh. Bakar. Rompak. Sembelih. Curi. Samun. Dadah. Rogol. Ugut. Samseng. Rasuah. Seleweng. Seludup. Setakat cakap cong ceng kat facebook, berbogel lebih kurang, maki monarki sedas dua, maki BN sedas dua, pongpang2 di laman facebook, kena dakwa, then lari tiba2 dianggap sebagai penjenayah besar? Tak bangang ke namanya tue?

Bunuh orang pun tak.
Rogol jauh sekali.
Tembak sesiapa pun tak.
Samun pun tidak.
Rompak pun tidak.
Jadi taikun dadah pun bukan.

Alih2 nak cari sampai ke lubang cacing?
Dicop sebagai ancaman besar negara?

BANGANG NAK MAMPOS ke apa umat melayu UMNO kat negara neh woi?

KAH KAH KAH

6. Dan terkini, jabatan imigresen menggesa agar Alvin dan Ali memulangkan semula passport milik mereka.

Nampak tak?

Nampakk?

Kalau kerajaan berkuasa membatalkan passport (sah), maka apa perlu sibuk2 minta Alvin dan Ali pulangkan passport? Mestilah depa boleh check punya setiap kali Ali dan Alvin nak p mana2 negara sebab mereka akan gunakan passport tersebut. Kalau identiti mereka diragui ketika nak memasuki atau keluar melalui mana2 sempadan negara, sudah tentulah mereka akan ditahan disebabkan pembatalan tempoh sah passportnya tadi tue kan.

TAPI.

Yang lawaknya.

Kerajaan telah membayangkan sesuatu.

Kerajaan bayangkan bahawa seolah2 kerajaan tiada kuasa nak batalkan ke-valid-an passport yang dipegang oleh Ali dan Alvin sehinggala ia invalid automatic. Sebab tue la kerajaan gesa pulangkan passport tersebut agar Ali dan Alvin tak boleh amek kesempatan untuk menggunakannya buat masa sekarang.

Faham?

Itu yang aku rasa lawak.

Huha huha. Sembang kencang. Lebat. Bumi goyang langit pun runtuh. Cakap macam power sangat boleh batalkan passport orang. Tapi rupa2 apa pun takde. 

KAH KAH KAH 

Lawak gila la kerajaan kau neh. Lawak sungguh. Yang lebih lawak dari super lawak first tadinya tue. Beria2 plak keluarkan warning minta Alvin dan Ali pulangkan passport. Nak ku kata BODOH macam KASAR tapi memang BODOH nak MAMPOS pun.

Woi gila. Si Alvin dan Ali dah isytihar PERANG dengan KERAJAAN MALAYSIA PIMPINAN BARISAN NASIONAL tau.

Mereka isytihar PERANG dengan MONARKI, PENJILAT2 MONARKI, BN DAN PENJILAT2 BN.

Apa sebab dorang nak terhegeh2.. bang neh passport saya bang, amek la bang, amek bang.. saya pulangkan bang.. batalkan je la passport saya bang.. bakar boleh, cop pun boleh bang.. tak kisah bang.. saya oke jek bang..

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Nampak? 

Nampakk?

Aduhhh.. takde satu hari pun yang berlalu tanpa ku melihat kebodohan mereka..

KAH KAH KAH

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...