Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 9 Disember 2014

Ahli Parlimen DAP Kena Kutuk Kaw2 Kerana Penguasaan Bahasa Melayu Yang Teruk.

Pasih?

Pasih?

Pasih???

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH  KAH KAH KAH KAH

Kelakar gila.


Tak dengar lagi dia berbahas. Penat wei. Bukan dia. Aku yang mendengar neh rasa penat nak mampos. Tak larat nak dengar sampai habis.

KAH KAH KAH

Sebenarnya. DAP neh apa? Kau kata Malaysia Malaysian. Malaysia Malaysian apa yang gagal kuasai bahasa kebangsaan? Bukan suruh kau dapat A pun. Tapi at least dapat bertutur dan membaca sudah la. Kau ingat semua orang melayu, yang bila amek peperiksaan kertas BAHASA MALAYSIA, dorang dapat A ke? No... tatabahasa hancur tunggang kelaut semua ada woo.. tapi at least.. boleh la bercakap, mengeja dan membaca dengan BETUL.

Aku pelik juga.

Aku kenal ramai yang geng2 pro DAP. Ahli2 biasa DAP yang muda2. Banyak yang power BM. Tapi.. kalau stok yang berusia.. walaupun tak semua ada yang nak bercakap BM pun tak lepas.. bangla pun lagi terer wooo.. tatau la kenapa. Yang neh DAP kena kaji sikit la. Kalau yang tak fasih BM tue ahli2 biasa orang tak kisah pun. Tapi bila ia melibatkan wakil rakyat memang jadi isu sebab tak selari dengan konsep perjuangan DAP. Persepsi DAP hanya mahu menguasai mandarin dan English akan melekat sampai bila2. Jangan salahkan orang awam salahkan diri sendiri sebab lantik wakil rakyat macam tue.

Sampai jadi bahan kat FOBN. Yang menarik. 2 komen teratas yang mengkritik MP DAP ini ialah di kalangan bangsa dia sendiri.

Baca ;



Untuk video, rujuk FOBN kat sini.

Dan, kalau kita banding pula penguasaan bahasa malaysia di kalangan mp2 berbangsa cina kat parti BN? 

Nampak tak perbezaan dia. Bangang2 MCA, bangang2 GERAKAN, tapi dorang punya bahasa melayu adalah di tahap yang memuaskan bahkan ada yang bagus.

Tak malu ke DAP oi? Malaysia Malaysian konon. P makan pasih sana la woi.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...