Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 18 Oktober 2014

Rafizi, PKR & AMK Berusaha Keras Kumpul Penyokong Demi Anwar.


Hal ini penting.

Kenapa? Untuk menghasilkan sentimen. Untuk membuktikan kepada awam pada PR masih lagi mendapat sokongan padu. Anwar masih lagi menjadi keutamaan PR. Dan PKR masih relevan. Kurang kehadiran ataupun sedikit ataupun tiada hanya akan menyebabkan mereka malu sekaligus tidak mampu memberikan tekanan yang ingin disampaikan kepada BN.

Orang awam hadir ramai2 juga boleh menyebabkan pentadbiran Najib terjejas. Bagaimana? Kerana atas tekanan. Bila kabinet Najib melihat Anwar mendapat sokongan padu, badan kehakiman nak buat sebarangan pun rasa cuak.

Silap2 reformasi 2.0 plak tak pasal2.

Maka. BN perlu ber-ahti2 dalam menentukan langkah seterusnya. Itu sebabnya ko nampak betapa gigihnya pemimpin2 PKR dok mengumpul sokongan dari orang ramai dan anak muda untuk memanipulasikan keadaan. Mereka akan berhujah pelbagai dengan kau bagi menghalalkan pendirian mereka.

Mereka akan berkerjasama dengan pelbagai jenis NGO pro Pakatan Rakyat. Mereka akan berkerjasama dengan pelbagai NGO anak muda. Mereka akan berusaha untuk bawa lebih dari satu isu (bukan sekadar isu liwat II) supaya mana2 pihak yang rasa BOSAN untuk turun dalam isu liwat II akan turun berdasarkan sentimen lain. Macam isu GST ka. Isu rakyat tertindas dalam soal GETAH ka. Isu akta hasutan ka. Isu tanah adat ka. Isu R dan PETRONAS ka. Bagi nampak ramai dan bersekutu.

Aku nampak keperluan untuk menyokong Anwar kerana dia difitnah.

Tapi aku nampak sokongan kita perlu la berstrategi. Cara lapok, cara lama, taknak berubah, membosankan adalah sesuatu yang PKR, AMK dan Rafizi sedang buat sekarang neh. Makin dorang beria2 makin dorang diperlihatkan poyo.

Guna pula slogan poyo. Rakyat hakim negara. Sedang kau tahu kita semua bukan hakim negara. Slogan tersebut mendorong ke arah penipuan pemikiran kita. Nak manipulate minda kita. Slogan pun tak jujur macam mana orang nak expect perkara ini betul?

Bagi aku bukan Anwar yang tak relevan. Tapi orang2 di sekeliling Anwar tue yang tak relevan. Tindakan2 dorang la yang menyebabkan Anwar diperlihatkan tak relevan. Dan aku sendiri berpendirian tak perlu turun langsung untuk sokong cause RAKYAT HAKIM NEGARA. RAKYAT BUKAN HAKIM NEGARA. Ini fakta. Bukan auta. Rakyat ialah rakyat. Hakim ialah hakim. Jika ada yang nak turun untuk sokong dipersilakanla. Jika ada yang taknak turun tue pun lantak ko la. Tiada sesiapa berhak menghakimi tindakan kau untuk turun atau tidak, kes liwat ialah isu peribadi yang sama sekali tiada kaitan dengan diri kita. PKR punya modus operandi ialah bagi kita fikir bahawa kes liwat itu adalah disebabkan Anwar lawan BN bagi pihak kita maka BN fitnah dia.

Anwar memang lawan BN. Ada banyak isu2 yang babitkan rakyat Anwar bahas. Tapi betul kah dia lawan BN bagi pihak kita?

Jika benar PKR lawan BN bagi pihak kita, jika benar la PR lawan BN bagi pihak kita apa sebab perangai PR dan BN lebih kurang ?

Rakyat tak nampak PR lawan BN bagi pihak rakyat. Apa yang rakyat nampak, PR lawan BN bagi pihak kuasa, pangkat, kekayaan, kroni, projek, tender dan wang.

Dan jika betul rakyat HAKIM negara, maka tolong la terima pemikiran2 rakyat dalam ertikata HAKIM yang sebenar. Jangan time nak gunakan kudrat rakyat, time itu la kami HAKIM. Kami bagus, kami ini, kami itu blablabla..

Tapi time kami mengkritik kamu, memerlukan pertolongan kamu, HAKIM ke mana, kebebasan suara kat mana, tahu2 aje yang kena halau ada, yang kena marah ada, yang kena tuduh ada, yang kena fitnah ada, yang kena denda ada, yang kena pecat ada, yang kena buang parti ada, yang kena cop MACAI BN pun ada.

Ketidakkonsisten kamu dalam melayan rakyat sebenarnya, menyebabkan aku nampak rakyat dilayan ibarat sampah sarap. Yang macam takde harga diri. Takde maruah. Takde standard. Taraf lap kaki. Nak pakai, ko pakai. Nak buang, ko buang. Macam mana? 

Nak2 suruh pula PAS hadir sekali. Untuk sokong sama. Kalau DAP aku faham juga. Ini PAS?

KAH KAH KAH

Dah layan PAS di tahap paling hina dalam sejarah.

Dah kutuk PAS macam2. Sekali suruh PAS sokong.

Kau ingat ahti manusia neh batu ka? Takde rasa sensitif ka? Takde emosi ka?

Agak2 la woi.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...