Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 8 September 2014

Wan Azizah, Azmin, Pemuda PR Minta Hentikan Serangan Sesama Sendiri Dan Focus Selesaikan Krisis.

Aik.

Tiba2 je semua bersatu keluarkan statement untuk selesaikan kemelut di Selangor secara diplomasi dan hentikan serangan sesama sendiri. Baguslah. Akhirnya dah sedar juga tindakan2 tersebut memburukkan situasi walaupun yang sebenarnya korang juga yang mulakan peel serang sesama sendiri neh.

KAH KAH KAH

Ini kenyataan media DSWA.





Bukan hanya DSWA. Tapi geng2 PKR dan DAP juga banyak kali kritik kemampuan TGHH dalam mentadbir PAS. Setakat kritik kebolehan itu lumrah. DSWA tak boleh hadap? Tapi nak jadi MB? Terguris apa. Ini hal kecik aje kot. Takde apa2 yang perlu diguriskan. Hanya menambahkan point lagi untuk orang2 kutuk DSWA lagi ada. Hal kecik pun nak terguris. Kritik kebolehan ini perkara biasa. Tak suka jangan menyemak jadi pemimpin. Sedangkan jadi manusia biasa macam aku pun kena kutuk. Inikan pula jadi pemimpin.

HAHAHAHAHAHAHAHA..

Ini pula statement dari pemuda PR.
Pemuda Pakatan Rakyat akan mengadakan pertemuan dengan tiga pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat secara berasingan bagi menyelesaikan krisis menteri besar Selangor yang lama berlarutan.

Mereka akan mengadakan pertemuan itu dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dalam masa terdekat. -MKINI-

Dan ini pula statement dari Azmin Ali ;

 
Nampaknya. Gerakan positif untuk menghentikan serangan di media sudah berjalan. Walaupun lambat dan lembab nak mampos bagai siput babik berjalan tapi still ada. Tindakan DSWA tue positif sebenarnya. Dia menyeru agar semua pihak berhenti serang TGHH. Dan apa yang dianjurkan pemuda PR juga positif. Mereka sedang dalam rangka untuk selesaikan masalah. Dan apa yang diulaskan oleh Azmin ada benarnya. Jangan melakukan sebarang tindakan yang boleh mendorong kepada sengketa yang berpanjangan. Hak apa lagi? Pemimpin2 PKR dah bersuara. Bukan geng2 PKR dok sembang kencang suka ikut pemimpin depa ka? Ikut la. Jangan dok tambah api2 kat sosial M. 

Masing2 diam dan hentikan serangan. Pemimpin2 PAS dan DAP pun sama kena tiru langkah tersebut. Masing2 jangan gunakan media selesaikan masalah sebab media tak berminat nak selesaikan masalah korang. Media berperanan nak jual berita. Kalau korang semua berminat nak selesaikan krisis maka sila lakukan ia melalui proses perbincangan dan meeting. Takan itu pun nak ajar satu persatu? Kata pemimpin. Benda simple macam neh pun tak reti nak fikir. BODOH NAK MAMPOS!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...