Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 10 September 2014

Hot : Kertas Soalan Sains UPSR Bocor - Sapa Punya Kerja?

Tadi aku gaduh pasal neh kat wassap. Tengah hari tadi. Aku neh pun serba salah juga. Tapi nampaknya kes soalan bocor neh betul2 berlaku. Bukan main2. Aku tatau punca MLM penyebar soalan bocor. Cuma dorang sebar punya sebar punya sebar punya sebar punya sebar dan sampaila dalam pengetahuan aku yang mana aku tak berminat untuk melakukan penyebaran.


Penyebaran bermula di laman sosial bernama wassap. Sebenarnya tatau la susah ke tak untuk mendapatkan penyebar soalan tue tapi tukang sebar mesti orang dalam punya. Bukan orang luar. Dalam erti kata lain mesti geng2 lembaga peperiksaan punya. Orang yang mempunyai akses kepada soalan2 tersebut.

Tapi kan.

Kalau ikut sebaran di wassap. Baca yang dorang borak2 tadi.

Bukan SAINS aje yang ada soalan bocor. Bahasa English pun ada. Ini ikut sebaran wassap le. Tapi yang ditangguhkan cuma ujian bagi sains sahaja. Betul ke?

Aku cadangkan baik kementerian hentikan terus peperiksaan UPSR dan amek masa untuk lakukan siasatan. Satgi penat2 budak neh amek ujian tetiba ko cakap soalan bahasa english pun bocor dan kena amek ujian semula. Jangan buat kerja gila. Siasat dulu dalam sehari dua. Pastikan soalan apa yang bocor dan confirm baru diadakan balik ujian.

Yang aku pelik. Orang yang sebarkan soalan bocor neh bangang ke apa. Buat kerja menyusahkan orang pasal apa. Kesian kot budak2 neh. Depa dok study punya study. Ingatkan nak cepat2 habiskan ujian. ALih2 ada orang buat kerja bangang. 

BODOH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...