Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 24 Mac 2014

SPR Mengamuk Isu Kangkung - Ini Video Penyokong BN Main Spender Taknak Mengamuk Sekali Ke SPR?

Angin satu badan pengerusi SPR dengan mereka2 yang bawa kangkung ke lokasi pengundian di Kajang semalam. Katanya perbuatan tersebut tidak berhemah. Menyindir2 pemimpin apa semua. Bawa kangkung yang dah layu la. Blablablablabla..



Hish hish hish..


Ada ke patut orang yang bawa kangkung jadi masalah besar pada pemerhatian SPR? Ini mesti nak mengata pasal pakcik Ahmad dan auntie yang bawa seikat kangkung tue kan?

Hish hish hish hish..

Kangkung tue kan sayur. Simbolik kepada kebodohan Najib. Orang sindir Najib. Yang SPR nak terasa apa bagai dah kenapa? Kalau ada orang bawa poster sindir Kak Wan takde pula SPR nak tegur? Kalau ada orang bawa banner sindir Anwar Ibrahim takde pula SPR nak tegur? Kalau ada orang pakai baju sindir PKR takde pula SPR nak tegur? Kangkung tue kan cuma simbolik je.. simbolik.. macam tok bomoh cakap. Simbolik je. Bukannya boleh bunuh orang pun dengan kangkung tue. Kalau kena pukul dengan kangkung bukan badan kita yang sakit, kangkung tue yang tercabut. Macam tue la lembiknya si kangkung tue. Sesuai sangat disimbolikkan dengan Najib.

KAH KAH KAH

Yang neh bawa spender jaja ke hulu ke hilir tak pula SPR tegur dah kenapa? Sebab yang bawa tue penyokong2 BN ke?


Yang mengamok kat bawah neh SPR taknak tegur pula? Dah la langgar border antara PR dan BN. Mengamok2 nak bantai orang pula. Kenapa tak tegur? Owhh sebab penyokong2 BN kan?

Lihat ;



Jelas dah kot provokasi dari orang BN kat dalam video di atas.  Tapi apa yang pengerusi SPR sebut dalam berita? Dia cuma sebut insiden kangkung je. Teruk sangat ke orang2 yang bawa kangkung tue? Ada depa serang orang dengan kangkung? Ada depa baling kangkung kat penyokong2 BN? Depa sekadar bawa kangkung je pun. SPR boleh tuduh perbuatan tersebut tidak berhemah. Antara bawa kangkung sebab nak sindir Najib yang memperlekehkan rakyat yang merungut akibat kenaikan kos sara hidup yang tinggi disebabkan BN gagal urus tadbir ekonomi dengan betul dengan bawa spender sebab nak kritik moral pemimpin PR yang mana satusen pun takde kaitan dengan masalah rakyat dan ekonomi negara mana satu perbuatan yang tidak berhemah?


 

SPR, SPR.. Sebelum lue sibuk nak uruskan pilihanraya kat negara neh baik lue uruskan dulu otak lue tue. Ajar dia agar boleh berfikir dengan betul. Memalukan la tengok pengerusi lue memperbodohkan diri dia dengan bersikap bangang depan media semalam.. apa pun tak boleh. Errrrr kangkung mana kangkung? Aku nak makan kangkung goreng belacan. Tidak berhemah kepala hotak kau lah..

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...