Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 9 Mac 2014

Nizar Jamaluddin Dikecam Kerana Tweet Tidak Sensitif Isu Kehilangan #MH370.

Berita kehilangan pesawat MAS Boeing 777 - MH370 ialah isu yang sangat sensitif ketika ini. Malaysia juga menjadi tumpuan dunia kerana kehilangan pesawat ini dari radar. Malaysia mendapat pelbagai bantuan dunia termasukla dari FBI yang sedang bergerak ke Malaysia ketika ini (8/3) untuk bersama2 pasukan Malaysia bagi menjejaki pesawat yang hilang itu.

Namun, dalam waktu dunia sedang focus bagi menjejaki di mana hilangnya pesawat Boeing yang disifatkan sebagai pesawat penumpang paling canggih, selamat dan terbaik bagi sejarah pesawat penumpang di dunia, Nizar Jamaluddin dikecam kerana membuat 'komen' tak tengok situasi ketika mengulas insiden berkenaan. Bahkan, yang lebih menghiris perasaan orang ramai, Nizar = seseorang muslim pun kalah dari segi akhlak dan moralnya dibandingkan dengan seseorang non muslim apabila mengulas insiden yang sangat sensitif ini.

Itu yang orang sebut.

Aku requote balik je.

Citer asal.

Komen oleh Piers Morgan. Yang tertanya2 bagaimana pesawat serba canggih boleh hilang begitu saja? Piers juga mendoakan keselamatan kesemua penumpang dan krew penerbangan yang berada dalam kapal tersebut.

Namun ia dibalas dengan sinis oleh Nizar Jamaluddin.


Yang menyaksikan Nizar Jamaluddin ditegur oleh beberapa warga twitter ;


Dan ini mungkin reply yang paling tersindir sekali bagi YB Nizar Jamaluddin ;
 


Seperti yang kita sedia maklum. Oleh kerana ini melibatkan nyawa manusia, kehilangan, kesedihan, kekecewaan dan perkara yang menyedihkan, maka seelok2nya jangan la buat lawak tak kena gaya dan statement tak tentu pasal.

Masing2 bertenang dan berpada2 dalam mengeluarkan kenyataan.

Hormatila ahli keluarga mangsa yang ketika ini berada dalam kekacauan emosi yang amat2 teruk. Bayangkan, jika dalam kapal tersebut, ibu kita, bapa kita, anak2 kita, suami kita, adik beradik kita, sedara mara kita ataupun lebih teruk, diri kita sendiri, dan rupa2nya masih terdapat lagi orang2 disini yang buat lawak atas insiden cemas yang kita alami. Di manakah sensitiviti kita sebagai seorang manusia kat sini?

Lue fikirlah sendiri ek.

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...