Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 12 Mac 2014

#MH370 : Rakyat Berang Bomoh Malukan Negara - UFB Bersuara - Jamil Khir Ambil Tindakan Lepas Kena Marah KAW2

BODOH.

Lambat sangat Jamil Khir bertindak. 

Bila orang ramai dah marah baru tergedik2 nak ambil tindakan. Semalam dah ada bukti bomoh tersebut agak mereng akalnya. Dengan bubu la, dengan teropong buluh la. Buat aksi depan orang ramai. Depan press. Sampai diperkatakan oleh media luar.

Lihat sini dan sini.

Tatau la Jamil Khir sedar ke tak sedar yang sebenarnya, media luar menyebut ;

- Jamil Khir yang menjemput tok bomoh tersebut ke KLIA sebagai salah satu cara alternatif untuk mencari kapal terbang yang hilang 

- Dan dikatakan dia dibayar sebanyak rm100,000 ribu untuk lakukan 'ritual' memanggil pesawat MH370 kembali..

Persoalan itu bukan sahaja tak berjawab bahkan Jamil Khir boleh pula keluarkan kenyataan seperti kat bawah neh hah ;



Gila akal ke?

Tengok apa yang RAJA BOMOH NEGARA tue buat kat KLIA sejak SEMALAM lagi ;



Guna bubu dan teropong buluh untuk kesan pesawat? MH370 tergantung2 kat tiga buah negara? Tak cukup bangang lagi ka statement tue sampaikan Jamil Khir boleh melepak goyang kaki lagi dari mengambil sebarang tindakan?

Nak cakap tak dapat info?

Kalau tak dapat info apa pula boleh keluarkan kenyataan bangang tak salah guna bomoh? Nampak sangat ko memang tahu. Kalau ko amek tindakan dari awal2 lagi maka aksi2 kat bawah neh takan tersebar kat seluruh dunia la baghal. Sekarang satu dunia dah tengok benda neh. Dan satu dunia akan memperkatakan perkara ini. Dan satu dunia takan ingat sapa RAJA BOMOH NEGARA. Tapi SATU DUNIA AKAN INGAT NAMA MALAYSIA.

FAHAM KE TAK FAHAM HAH WAHAI MENTERI AGAMA BERNAMA JAMIL KHIR?

Mana nak letak muka aku, ko dan kita semua?

Gunakan bomoh cari kapal?

Apa tikar terbang?

Mendayung atas darat?

Buah kepala tue untuk apa?

Goyang2kan bakul lagi.

Ada pula kata dalam labu ada minyak pesawat..

Adoiyaiiiii.. sakitnya ahti aku.. mana ey nak letak muka lepas neh..

Ko tengok benda neh dulu Jamil Khir. Jangan nak lari2. Aku lompang karang ;



 
Ya Allah. Mendayung kat darat atas tikar la pula. Lepas tue dengar pelbagai media dalam dan luar negara dok flash tak henti2. Rakam lagi. Adoyaii.. mana la nak letak muka kami lepas neh..






 

Aku tahu sangat menteri2 Malaysia dah biasa buat kerja bodoh. Tapi kerja2 BODOH korang tue jangan babitkan kita orang. Dari awal lagi JAKIM sepatutnya ambil tindakan tegas. Tengokla kenyataan yang dikeluarkan oleh JAKIM sendiri pada tahun 2004.



Jadi sepatutnya dari sini JAKIM dah boleh berhubung dengan pegawai2 MAS dan KLIA yang mungkin tatau situasi sebenar.

Aku difahamkan yang PEGAWAI KLIA yang jemput dia ke sana. Konon nya nak cuba cara alternatif. Iaitu doa2, zikir2 dan sewaktu dengannya. Tue pasal depa tak boleh nak halau. Sekali depa sendiri yang terjemput la pula. Alih2 si bomoh neh buat kerja macam neh pula. Khurafat. Dorang sendiri pun tak pasal2 terpaksa tanggung malu. Dengan pegawai2 MAS sekali terpalit sama. Andaikata Jamil Khir cepat bertindak perkara ini boleh dicegah dari awal.

Apakah Jamil Khir sengaja lambat bertindak sebab bomoh ini menyokong BARISAN NASIONAL?

Lihat ;







Tue diaa

Sekali geng2 khurafat neh terbukti geng2 UMNO.

Apa jadahnya korang buat orang2 macam neh jadi kawan rapat? Tak cukup dengan Ayah Pin. Kini Raja Bomoh Negara pula. Siap ada gelaran Datuk lagi. Sapa yang anugerahkan gelaran tersebut? Boleh diperjelaskan tak?

Dalam perkembangan yang sama, UFB pun turut sama bersuara.

Baca ; 


Pengerusi Sekretariat Ulama Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya mahu pihak berkuasa agama Islam di negara ini mengambil tindakan terhadap amalan berunsur syirik yang dilakukan oleh segelintir pihak kononnya untuk membantu mencari pesawat Malaysia Airlines yang hilang sejak Sabtu lalu.

Katanya, amalan itu bukan saja mencemar nama baik umat Islam di negara ini keseluruhannya tetapi menjejaskan juga imej negara kerana dilakukan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) yang jadi pintu keluar masuk negara.

"Kita bukan hendak menghukum semua bomoh. Jampi bukan tidak ada dalam Islam, ada. Tetapi ruqyah atau jampi dalam Islam hanya dengan membaca Al-Quran saja.

"Dalam Islam, kita berdoa memohon pertolongan kepada Allah," kata Fathul Bahri kepada Astro AWANI.

Beliau mengulas kenyataannya di Twitter yang meminta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) memandang serius penglibatan bomoh-bomoh dalam mencari MH370.
Dan, menurut twitter KJ ;
BARU NAK AMBIL TINDAKAN SELEPAS TINDAKAN RAJA BOMOH INI SUDAH MALUKAN NEGARA?

WOIT MENTERI2 SIPUT. KORANG TENGOK KAT BAWAH NEH SEKEJAP ;


Selepas satu dunia melihat kebodohan individu neh baru nak ambil tindakan? Selepas satu dunia memperlekehkan kita baru nak ambil tindakan? Selepas kita kena kutuk dan sindir kat web2 berita antarabangsa baru nak amek tindakan?

BODOH NAK MAMPOS PUNYA MENTERI AGAMA.

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...