Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 31 Mac 2014

Christopher Bollyn Persoal Kenapa Kembar #MH370 Berada Di Israel.


Siapa Christopher Bollyn?


Christopher Bollyn is an American journalist who has investigated the events of 9-11.  He helped Professor Steven E. Jones in the spring and summer of 2006, when Jones found solid evidence of Thermite in the dust of the Twin Towers.  The discovery and discussion of Thermite in the demolition of the World Trade Center led to serious trouble for both Jones and Bollyn. 

Bacaan lanjut disini ==> http://www.bollyn.com/about-christopher-bollyn/

Ringkasannya ;

1. Bollyn ialah seorang wartawan di Amerika yang menyiasat tentang insiden serangan 9/11.

2. Ketika dia bersama prof E.Jones menyiasat insiden tersebut mereka menemukan beberapa perkara yang menjadi tanda tanya.

3. Dan susulan dari itu, kehidupan mereka mula menjadi kacau bilau apabila kedua-duanya mula diganggu oleh pihak2 tertentu dan puncaknya di mana Bollyn ditahan serta didakwa atas tuduhan menyerang sedangkan tuduhan tersebut adalah palsu semata2. Yang sengaja direka2kan untuk menghalang Bollyn dari meneruskan pembongkaran insiden 9/11.

Itu sebahagian apa yang tercatat dalam blog dia. Nak percaya atau taknak terpulang la atas diri masing2. Aku just tulis semula sebagai rujukan ringkas untuk kita semua.

Baiklah, apa kisahnya disini?

Kisahnya disini ialah Christopher sekarang neh mempersoalkan ;

1. Kenapa ISRAEL membeli pesawat MAS yang sama sebijik macam 9M-MRO yang hilang baru2 ini?

2. Apakah ada percubaan untuk me-reka2 insiden false flag bagi mencipta sesuatu agenda yang lebih besar? Pakatan USA-ISRAEL bagi mengenakan negara2 yang menghalang 'kemaraan' mereka untuk menguasai dunia (berkaitan pelaburan, kekayaan dan kuasa).

Christopher Bollyn menulis ;

1. Pada november 2013, pesawat MAS yang sudah 'season' and 'retired' telah diterbangkan ke Tel Aviv dan disimpan di satu lokasi seperti yang terpapar dalam gambar kat bawah neh ;


2. No pengenalan asal pesawat ini ialah 9M-MRI yang hanya berbeza satu angka dari MH370 yang hilang baru2 ini iaitu 9M-MRO.

3. Ia dijual kepada GA Telesis yang berpengkalan di USA iaitu di LLC of Fort Lauderdale, Florida  pada bulan 21, October 2013. Mestila MAS yang jual benda neh kat ISRAEL.

4. Pada mulanya ia disimpan di Tarbes Lourdes Pyrenees.

Kat mana TARBES LOURDES PYRENEES neh ek? Kat FRANCE.

Rujukan ==>  http://en.wikipedia.org/wiki/Tarbes%E2%80%93Lourdes%E2%80%93Pyr%C3%A9n%C3%A9es_Airport

5. Dan pada bulan NOVEMBER 2013 ia diterbangkan terus ke TEL AVIV dan ia didaftarkan semula sebagai N105GT.

6. Apa yang membuatkan Christopher menjadi syak wasangka ialah bilamana ;

- Pesawat MH370 yang hilang adalah sama seperti yang dibeli oleh ISRAEL pada tahun lepas.
- Yang kedua ialah bila ISRAEL mengaitkan kehilangan MH370 dengan penglibatan IRAN.

Baca ;

"I BELIEVE IRAN WAS INVOLVED"

"What happened to this aircraft, nobody knows. My guess is based upon the stolen passports, and I believe Iran was involved. They hijacked the aircraft and they landed it in a place that nobody can see or find it.”

- Issac Yeffet, former El Al security expert to Times of Israel, March 17, 2014


- Yang ketiga ialah bilamana media2 propaganda yang PRO kepada USA dan ISRAEL mula menyerap elemen2 persepsi, berbaur hasutan, yang mengajak pembaca untuk mengaitkan insiden kehilangan MH370 sebagai kerja 'orang islam yang jahat', ada kaitan dengan terrorist muslim, kumpulan jihadist.

- Ia juga dilakukan secara berterusan bersama2 FOXNEWS yang baru2 ini menyiarkan satu video yang merendah2kan juruterbang negara hanya kerana mereka ialah ORANG ISLAM.

- Tak lupa juga terdapat gambaran yang dibentuk seolah2 ini ialah kerja ORANG ISLAM yang MAHU BERJIHAD kononnya.

Menurut Christopher, dia menjangkakan seperti ada rancangan FALSE FLAG seperti yang pernah terjadi dalam insiden 9/11 yang mana susulan dari tindakan tersebut ramai yang mula menjadi benci, fobia dan takut kepada orang2 ISLAM terutamanya mereka yang berkopiah, berserban dan bertudung. Umat Islam juga seringkali di diskriminasikan kerana agama dan penampilan mereka.

Apa yang aku rasa CHRIS cuba nyatakan ialah insiden 9/11 ialah salah satu insiden yang mana ia sengaja diwujudkan agar dunia membenci ISLAM sebagai AGAMA dan membenci umat ISLAM sebagai penganut kepada agama tersebut. Jika dunia membenci ISLAM maka ia adalah BAIK, BAGUS DAN BETUL untuk ISRAEL menindas mana2 negara ISLAM termasuklah PALESTINE.

Dan, pada kali ini, sasaran mereka ialah IRAN. Melihatkan kepada kekuatan IRAN yang semakin lama semakin menakutkan ISRAEL maka mereka merancang satu PLOT agar IRAN menjadi mangsa kemarahan dunia seterusnya.

MALAYSIA mungkin menjadi HUB kerana KERAJAAN kita pernah memutuskan perhubungan perniagaan dengan IRAN atas pujukan halus dari USA dan kerajaan kita juga mempamerkan sikap anti-syiah bagi mendapatkan sokongan dan kepercayaan umat islam di negara ini. Ini mungkin akan dijadikan alasan kukuh kenapa IRAN mahu membalas dendam terhadap MALAYSIA.

Itu adalah sebahagian dari PLOT yang dirancang supaya IRAN dipersalahkan sedangkan dalang disebaliknya adalah ISRAEL dan USA. Kesilapan MALAYSIA juga adalah terlalu memberi muka kepada TANGAN2 GHAIB untuk menentukan jalan cerita yang seterusnya akibat terlalu kurang kepakaran, pengalaman dan resources to deal dengan situasi ini.

Baiklah. Itu yang aku nampak CHRISTOPHER BOLLYN cuba bayangkan. Aku taknak kata teori yang dia cuba gambarkan itu betul atau salah atau apa2. Itu terserah kepada korang semua buat kesimpulan dan penilaian sendiri. Aku pun ada pendapat aku juga. Cuma aku nak nyatakan, aku dah petik setiap link2 artikel yang si CHRISTOPHER neh sertakan, aku dapati ianya sahih. So dari sini kredibliti dia sebagai wartawan ada merit. Merujuk kepada artikel ini semata2.

Manakala, sejarah hidup dia ada sedikit kesan simpati pada ahti aku terhadap individu ini. Betul ke dia dianiaya semata2 cuba bongkarkan propaganda insiden 9/11? Jika ini benar maka amatlah malang buat insan ini. Dia hanya mahu menyelamatkan umat islam dari terus dipersalahkan oleh mereka2 yang gila kuasa macam ISRAEL dan USA namun dengan dia2 sekali ditimpa masalah.

Aku harap masing2 boleh membaca artikel yang dia karangkan disini dan buatlah penafsiran sendiri selepas itu. Ini sumber asalnya ==> http://www.bollyn.com/are-the-israelis-planning-another-9-11-using-the-missing-777/

Ada sedikit penambahan yang aku nak buat. Boleh jadi juga, kembar 9M-MRI yang hilang itu dijadikan sebagai alat ujikaji untuk memahami pesawat 9M-MRO dengan baik. Jangan abaikan kehadiran wartawan CNN baru2 ini yang membuatkan dokumentari pasal travel tue yer. Mereka boleh memasuki segenap ruang demi ruang dalam pesawat MAS. Sama2 fikirkan. Tapi jangan terlalu bergantung kepada konspirasi sehinggalah fakta membuktikan ia benar.

Harap maklum. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...