Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 20 Disember 2013

KDN Anjur Program Kaitkan Mat Sabu Dengan Syiah?

Jika ini program under kerajaan, dan jika terbukti Mat Sabu syiah, kita boleh anggap program2 ini sebagai program untuk menerangkan situasi dan fakta umum kepada orang ramai. 

Namun, memandangkan KDN belum lagi ada bukti yang jelas dan Mat Sabu sendiri tidak terbukti menganuti fahaman syiah, maka penganjuran program2 seperti ini adalah seperti serangan politik dan ia sewajarnya tidak patut berlaku. Serangan politik peribadi gunakan jentera milik kerajaan bukan benda yang betul.

Baru2 ini kami mendapat maklumat.

Lihat gambar ;


Lokasi : IPD Kulai.
 
Program neh dikatakan di bawah kementerian. KDN bertanggungjawab. Dalam program tersebut ada paparan klip2 yang secara jelas dan terang, mengaitkan Mat Sabu dengan syiah. Sedangkan Mat Sabu sudah tampil menafikan perkara tersebut. Lagipun kes neh dah jadi urusan mahkamah. Selepas Mat Sabu tampil buat penafian dan keluarkan kenyataan untuk saman. Bukan sebelumnya oke.

Tidakla aku nak masuk campur perkara yang dah jadi urusan mahkamah dan sebagainya. Cuma aku rasa KDN pun silap juga kalau masih lagi menganjurkan program2 seperti neh dan berterus terusan mengatakan Mat Sabu ada kaitan dengan syiah. Kenapa tidak gunakan kuasa penguatkuasaan dan pendakwaan untuk mendakwa Mat Sabu?

Yang lebih penting, kenapa tidak focuskan untuk melawan mereka2 yang mengakui mereka itu penganut syiah terlebih dahulu, seperti kewujudan ketua syiah Malaysia yang keluar masuk paper siap report polis bagai kat Kedah tue?

Semuanya ahli PAS.. itulah yang dilaporkan dalam gambar yang dipetik dari klip video di atas.. apa maksudnya? Jika ini serangan peribadi terhadap PAS atas nama perbezaan idelogi politik, gunakan jentera parti memang tak wajar. Jangan serang belakang2 ma. Kalau ada bukti tangkap dan dakwa saja.

Ini tidak. Buat program demi program. Brainswash otak orang ramai. Anjur program gunakan duit kerajaan. Kalau sungguh nak selesaikan masalah neh, kita tak buat program nak kutuk2 PAS sana sini. Sebaliknya kita usaha cari bukti then gunakan kuasa untuk mendakwa. 

Macam tue baru la selesaikan masalah.

Buat program kutuk PAS tak selesaikan masalah. Bahkan ini sebenarnya salah satu cara untuk tambah masalah.

Lue fikirlah sendiri ek. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...