Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 17 Mac 2013

Seorang Blogger Pakatan Rakyat Kantoi..

Habislah..

Sapa plak terkantoi kali neh.. isu nya agak panas juga. Dan for sure bloggers umno akan gegarkan di blog masing2 isu neh. Sabar je la.

Di hotel nama dirahsiakan.. benda neh berlaku semalam oke. Dan aku pun baru dapat info tadi. Benda neh jadi kecoh sebab melibatkan blogger. Dan kebetulan plak blogger tersebut ialah blogger pakatan rakyat.. tue pasal soksek2 kecoh seantero internet.

Alkisahnya..

Hah korang hamboiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Kalau bab2 kantoi no 1 nak click aje kan? Tak boleh blah betul.

KAH KAH KAH

Aku bergurau je. Aku saja nak suruh bloggers pr masuk sini baca. Actually aku nak promote kat korang satu benda. Untuk membolehkan artikel korang muncul di paparan pertama google dan juga untuk mendapatkan hits untuk blog masing2.

Menjelang pru neh kita memang suka kalau blog kita muncul di paparan pertama setiap kali orang search satu2 isu.

Sebab itulah peluang kita untuk kempen habis-habisan bagi memastikan undi jatuh kepada pakatan rakyat dan kemenangan menjadi milik parti pakatan rakyat.

Apa yang kita boleh buat untuk tingkatkan trafik kita? Antaranya kita pergi ke laman ini.

http://bloggerpakatan.com/

Dan

http://busuk.org/ping/   

Kedua2 website di atas akan membantu menambahkan traffik kita lebih2 lagi menjelang pru ke 13. Sebenarnya apa yang kedua2 link di atas boleh buat untuk kita ialah mereka akan ping artikel2 kita. Dan apabila pengguna memasukkan satu2 keyword, peluang untuk page kita muncul di paparan pertama adalah tinggi.


Dan selalunya mereka yang cari info memang akan focus pada artikel yang muncul terlebih dahulu, di first page. Jarang di antara mereka belek sampai 2,3 page. Aku selalu belek sampai page 4 pun paling jauh. Kalau satu persatu2 la. Kalau aku skip2 sampai ke 100 pun ada. Tapi berapa ramai yang buat macam aku? Tak ramai woo. Sebab tue ramai bloggers nak sangat artikel2 mereka muncul di paparan pertama untuk tingkatkan kemasukkan traffik dari luar.

Dan ianya juga penting untuk kita pastikan blog2 PR dan mesra PR ini muncul di paparan pertama mengalahkan bloggers umno. Kalau boleh asal orang search je pasal satu2 isu, seme artikel yang muncul ialah artikel2 dari pro pakatan rakyat. 

Atas sebab itulah korang kena dapatkan bantuan tambahan dari dua website di atas. Buat salah satu atau kedua2nya. Lebih baik buat kedua2nya kalau rasa blog slow trafik. Kalau dah ada trafik buat la yang no 1 tue. Penting.  

At least jika ada pembaca2 blog politik yang hanya pergi ke website tue untuk dapatkan artikel2 terkini dari pelbagai bloggers pakatan, mereka akan nampak artikel2 kita di sana. So ini pun tingkatkan peluang trafik. Ingat, bloggers macam kita memang normal gila trafik. Kita kena gila trafik untuk sebarkan kempen. Kalau sekadar buat blog tapi takde trafik nak kempen apanya? Hasut rakyat untuk undi pr adalah agenda utama kita. Jangan pernah kita lupa, at least, selagi PR bukan berperangai macam UMNO.

Dan kita tak hasut rakyat kat ceruk2 hutan, tempat yang takde orang tinggal. Beruk ada la. Dan beruk tak boleh undi. Jadi kita kena hasut rakyat di tempat yang menjadi tumpuan orang ramai. Dan untuk itu kita harus memastikan kita sendiri terlebih dahulu duduk di tempat sebegitu. Barulah kita boleh menghasut mereka dengan penuh best.. yeah, undilah pakatan rakyat, oke?

KAH KAH KAH 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...