Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 12 Februari 2013

Singapore siarkan laporan najib dimalukan di penang.

Paparan khusus untuk bloggers umno dan penyokong2 UMNO yang dok menuduh2 pihak PR edit video orang penang cakap NO tue Najib. 

Point penting ;

1. PSY buat persembahan dalam beberapa minit jek. Nyanyi 2 lagu.

2. PSY dibayar rm2juta.

3. Isu pembayaran PSY jadi scandal di Malaysia kerana rakyat menganggap PSY dibayar gunakan duit pembayar cukai.

4. Namun kerajaan menafikan hal tersebut.

5. Paparan najib di nooo kan di penang juga turut disiarkan.

6. BN menggunakan PSY bagi tujuan political. Which is benda neh najib nafi sebelumnya. Then dia boleh plak tanya are you ready for bn ketika konsert psy? Bukan kah soalan ini sendiri bermotifkan politics? Kan dah termalu sendiri. Cakap lain, buat lain.

7. Then media SG juga melaporkan bahawa pulau pinang kubu kuat pembangkang.

8. Dengan respon yang diterima oleh Najib, mereka menyimpulkan najib perlu melebihkan usaha dalam menawan kembali kepercayaan masyarakat cina terhadap najib. [kesimpulan neh linking dengan are you ready for bn? nooo]

9. Jadi la manusia yang terima hakikat. BN memang sedang melakukan pelbagai cara untuk dapatkan undi kaum cina. Yang hebatnya orang cina. Konsistensi mereka membuatkan bn rasa cuak dan takut. Kalau la orang2 melayu khususnya orang ISLAM di malaysia bertegas tolak BN, BN juga akan lakukan macam2 untuk tawan kepercayaan orang MELAYU. Taknak ke tengok BN buat macam2 untuk dapatkan kepercayaan rakyat? Kalau nak, bertegaslah dalam menolak BN. Tak jeles ke tengok BN layan orang cina macam raja? Kalau jeles, tirulah pendekatan dan konsistensi orang cina. Mereka tegas dan mereka hebat.

10. Ada yang cakap dah cakap NO.. sibuk pergi konsert psy anjuran bn buat apa? Biarlah. Ini buktinya mereka bijak. Kita tolak BN tetapi segala apa yang BN belanja gunakan duit pembayar cukai, kita mesti amek peluang untuk terlibat sekali agar tidak berlaku pembaziran. Rakyat bayar cukai dan segala apa yang BN buat, rakyat berhak sepenuhnya ke atasnya. Melainkan BN gunakan duit mereka sendiri, itu lain citer. Faham tak?

KAH KAH KAH

Tengok paparan laporan berita tentang BN dan PSY kat bawah neh oke. Dari sudut pandang media Singapore.  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...