Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 21 November 2012

Doa 'KO BN': Umno Kelantan buat laporan polis.


BODOH. 

Salah ke kalau kita bodoh? Salah. Salah kalau takde usaha untuk cari ilmu mengubati kebodohan. Tetapi kalau bodoh dan ada niat nak ubati kebodohan takde masalah. Sebagai manusia kita tidak tahu seme perkara. 

Dan adalah amat bagus kalau kita usaha untuk cari ilmu. Jangan pernah takut dengan ilmu sebaliknya takutlah kalau terus terusan membiarkan diri itu hidup dalam kebodohan macam sikap umno di kelantan.

Aku bukan suka2 nak cakap dorang bodoh. Aku pun reti juga nak jaga ahti kawan2 umno. Tapi tindak tanduk mereka sebenarnya telah pun berjaya menghasut aku untuk memperbodohkan mereka. Sudah bebal, bodoh nak mampos pula tue.

Umno Kelantan hari ini membuat dua laporan polis berhubung tindakan Pas membaca doa untuk menghancurkan Umno dan Barisan Nasional (BN) dan tuduhan bahawa Umno sebuah parti murtad.
   
Mereka meminta polis menyiasat dan mengambil tindakan terhadap Pas kerana menyifatkan segala kenyataan itu telah mengguris hati bangsa Melayu dan Islam di negara ini.
   
Ketua Wanita Umno Pengkalan Chepa, Zarina Md Eusoffe mengetuai kira-kira 30 anggota pergerakan itu membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Baharu di sini.
   
Ketika ditemui, Zarina berkata, mereka mahu polis menyiasat perkara itu mengikut peruntukan undang-undang yang ada termasuk Akta Hasutan kerana menyifatkan doa berkenaan boleh menghasut umat Islam bertelagah sesama mereka.
   
"Hati kami tersentuh. Kami orang Melayu beragama Islam dan tuduhan ini sangat  melampau yang menyerlahkan sikap sebenar Pas dan Mursidul Amnya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat," katanya.
   
Beliau meminta rakyat Kelantan terutamanya menilai siapa sebenarnya pemimpin Pas itu  yang ternyata mempunyai politik dendam terhadap Umno kerana sanggup mendoakan kehancuran dan menuduh Umno murtad.
   
Di IPD yang sama, Majlis Veteran Umno Kelantan turut membuat laporan serupa, diketuai Pengerusi Biro Ulama Majlis Veteran itu, Mohd Noor Deris.
   
Mohd Noor berkata tuduhan murtad oleh Nik Aziz itu itu disifatkan sebagai melampau dan meminta Sultan Kelantan campur tangan.

Nak touching konon. Puiiiii.

Selama neh dok tuduh2 PAS sesat dan parti ajaran sesat takde pula fikir bahawa ahli2 pas rasa sedih sebab dituduh2 demikian ek? Korang jek ada perasan tacing? Orang lain takde?

Yang sebenarnya kalau isu neh penting dan benar2 melibatkan masyarakat aku tak kisah sangat kalau umno nak tacing apa seme. Tapi isu doa orang pun ko nak report polis? BODOH ke apa ko neh hah?

DOA ialah urusan aku dengan Allah swt. Ko sekarang sapa yang nak cakap hoii amenoworld gua nak lue doakan bab gua je.. mesti begini2.. dan begini2.. faham. Kalau tak gua report polis sama lue.

Alahaiiiiiii..

BODOH NAK MAMPOS punya orang.

Sampai ke dalam2 doa nak paksa bodek umno? Dah terdesak ke apa korang neh? Kalau tak puas ahti dalam PAU nanti korang pergi la berdoa kehancuran PAS pula. Kan doa tue hak peribadi masing2. Suka ko le ko nak doakan apa pun. Tak payah menyemak dalam urusan peribadi sebab urusan doa neh urusan peribadi. Hak masing2 la.

Takan ko expect aku doa Ya Allah swt kayakan najib dan rosmah ya.. Ya Allah swt.. pastikan UMNO dan BN menang selalu ya Ya Allah..

BODOH la kau kalau ko ingat aku nak p berdoa macam tue. 

Lepas tue nak sakit ahti pula bila tgna kalau sesiapa yang tolak islam tue murtad. Bab murtad je dia highlightkan. Bab yang tgna cakap kalau umno tolak islam dia murtad dia taknak highlightkan. Cuba la sesekali tue jadi manusia yang belajar menerima komen dan kritikan dengan berlapang dada.

Woo.. tgna kata umno tolak islam ek. Umno murtad sebab tolak islam ek. Baiklah aku akan buktikan umno tak tolak islam dan kata2 tgna itu silap. Bukan nya tgna direct cakap umno = murtad. Tapi dia cakap sesiapa yang tolak islam even umno sekalipun memang di anggap murtad sebab tolak islam.

Kalau ko rasa ko tak tolak islam maka ko bidas la kata2 tgna bab tolak islam tue. Kenapa ko up isu murtad je? Pasal ko takde idea nak buktikan yang ko tak tolak islam kan? Dan ko rasa highlight bab murtad lebih senang sebab ko beranggapan bahawa tuduhan murtad itu boleh dimanipulasikan.. kan?

Ya. Aku juga setuju kita tak boleh tuduh sesiapa murtad melainkan dia mengaku sendiri. Namun dalam masa yang sama bila orang tak tuduh ko murtad tapi ko terasa dimurtadkan semestinya ada sesuatu yang tak kena di akal ko. Elok la baca balik dan fahamkan apa yang tgna ulas sebelum beria2 nak emosi apa bagai kat sini. Hapa pun tak boleh.  

BTW, posting doa neh pasal PAS. Sepatutnya kalau nak fitnah pun kena konsisten dengan tajuk artikel iaitu AMenoworld barua pas. Kenapa pula entry pasal pas tetapi aku dikaitkan dengan dap tiba2? Dan sekarang aku kena ajar korang untuk fitnah aku pula agar tuduhan dan komen korang dilihat konsisten? Something is wrong. Heh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...