Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 12 September 2012

AWAS - SEMUA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT MESTI BACA.

Amek kaw.

Siap buat report polis lagi. Aku baca kat the star malam semalam. Tapi tak jumpa gambar uncle tue sebab the star tak update gambar plak. Tapi sebentar tadi aku dah berjaya jumpa gambar uncle yang sayangkan najib tu. 

Lihatkan gambar uncle yang sayangkan najib kat bawah neh ;


Nak tahu kenapa dengan uncle neh?

1. Dia nampak ada facebookers gunakan gambar najib dengan tapak kasut sebagai DP dan sebarkan di wall facebook.

2. Dia bengang sebab facebookers buat macam tue. Dia juga suspect facebookers tersebut adalah geng2 pr. Aku tak nafikan kenyataan uncle tersebut. 

3. So dia pun report polis. Lebih kurang 15 orang facebooker yang direport polis oleh uncle tersebut.

4. Dia siap print out pemilik2 facebook dan bawa ke PDRM untuk siasatan lanjut.

5. 15 individu terbabit kini sedang disiasat oleh PDRM. Dalam erti kata lain, pada bila2 masa mereka mungkin diburu. Bahkan uncle tersebut juga report page yang menyiarkan gambar tersebut. Peh.. uncleee... 

6. Untuk rekod, aku bukan nak banding membanding bagi merasionalkan perbuatan tapak kasut di muka najib, ia just aku nak bagitau, gambar2 yang direka oleh penyokong2 umno untuk menghina pemimpin pr adalah lebih teruk dari gambar di atas. Aku tak nampak penyokong2 pr sensitif pun dalam menghadapi provokasi tersebut.

Aku tak boleh nak cakap perbuatan facebookers tu betul tetapi aku juga tak nampak rasionalnya nak report polis. Sorry to say, polis banyak kerja lain. Mereka perlu tangkap penjenayah berat bukan melibatkan diri dengan pemain politik.

Pemain politik punya pelbagai ragam. Kalau nak di ikutkan kepala hotak uncle neh, seme pemain politik harus ditangkap. Ini termasuk aku, bloggers umno, penyokong kesemua pihak, bahkan seme menteri. Senang cakap tangkap seme orang.

Kenapa?

Tiada sesiapa pun yang benar2 mempertahankan prinsip moral apabila berpolitik. 

Sesama kita menyakitkan ahti sesama kita. Sesama kita walaupun mungkin tanpa niat, tetap cenderung menyakitkan ahti sesama kita. Ini kerana sudah tiada cara lain lagi menyebarkan sesuatu tanpa menyakiti or disakiti. 

Kalau kita bercerita pasal bn, walaupun ia fakta, ia tetap menyakitkan penyokong2 bn. Perkara yang sama goes to pr. Jadi kesan dari perbuatan tersebut menyebabkan kita cenderung buat perkara2 di atas. Nak zahirkan kemarahan dan ketidakpuasan ahti. Sama seperti najib cakap peneroka felda haramjadah. Najib dah marah. Sebab ditekan dan diasak.

Oleh kerana itu mereka juga sama. Marah. Kerana ditekan dan diasak. Tiada alasan untuk membenarkan tindakan mereka tetapi juga tiada alasan untuk merasionalkan tindakan pdrm ke atas mereka jika mereka benar2 ditahan. 

Fikirkan. Kita seme saling sakit menyakiti kerana ada yang tertindas. Kesan nya kita tertekan. Kita takan berbuat demikian kalau kita bahagia. Kita buat sebab kita sedang derita. Tolong faham. 

Sumber gambar : sini.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...