Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 24 Ogos 2012

Rakaman percakapan Mansor bakal terdedah.

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

PADAN MUKA kalau larh itu yang bakal berlaku.

Hari neh sebelum out aku nak cakap sket isu mansor. 

Kronologi.

1. Mansor cakap nak siasat orang yang dedahkan minit mesyuarat. Rujuk sini.

2. Then bila isu neh kecoh2 sebab dap bengang mansor cakap lim guan eng tokong bblabalbala tetiba mansor cakap lain pula. Nak tahu apa dia cakap? Rujuk sini.

3. Yang aku kelakar tue ialah part bawah neh ;

Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman menjelaskan bahawa partinya tidak pernah menggambarkan Y.A.B Tuan Lim Guan Eng sebagai "angkuh, sombong dan tokong" seperti yang difitnah dalam blog gelagatanwar.wordpress.com.

Mana dapat neh der? Mkini. Rujuk sini.

Then korang baca bawah neh plak ;

Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman menafikan menggunakan perkataan sombong dan angkuh terhadap Ketua Menteri,Lim Guan Eng dalam perjumpaan bersama sekumpulan ahli-ahli PKR seperti yang dilaporkan media.

Sebaliknya beliau mengakui menggunakan perkataan tokong sebagai gelaran kepada Guan Eng berikutan sanjungan tinggi dan penghormatan rakyat Pulau Pinang kepada Ketua Menteri itu.

Mana dapat neh der? Sinarharian. Rujuk sini.

Nak salahkan sapa? Media salah lapor? Ada kemungkinan tersebut tapi aku tak percaya. Sorry mansor. Kenapa aku tak percayakan ko? Rujuk sini.

Kesimpulan.

- Mansor cakap pusing2.

- Mula2 dia keluar statement tak cakap itu neh terhadap LGE.

- Then mengaku pula sebut tetapi mempunyai makna tersendiri.

- Then menuduh umno bahawa umno telah memanipulasikan perkataan2 tue = out of context = luar dari context sebenar.

- Sedangkan hakikat nya yang pongpang2 di media itu DAP. Bukan UMNO. 

KAH KAH KAH

Cakap bodoh kang marah. Sorrryyyyyy. Yang aku tak tahan sampai tergelak terguling2 tue.. ada pentaksub2 PR p blame UMNO dalam isu neh. Heloooo part mana umno ada kaitan ek? Yang menyebabkan ada spy dalam mesy pun korang. Yang menyebabkan mesy bocor pun korang sebab laporkan dalam paper padahal orang tak kenal pun blog tue. Then yang melalak salahkan umno pun korang?

Biar betul bhaiiii?

kah kah kah

Then,

Aku tak faham kenapa dorang angkat isu tokong, sombong, angkuh dan blablablabal seolah2 isu tue besar sangat berbanding statement mansor bab yb, senator dan duta tue. Kalau korang baca transkrip tue betul2, maka isu yang lebih diutamakan ialah ketamakan si mansor bukan isu dia memberikan gelaran kepada LGE.

Well, sejujurnya 

AKU PEDULI HAPA pandangan dan persepsi mansor mengenai LIM GUAN ENG pun. Apa kena mengena dengan aku hah?

Tapi aku kena peduli kalau si mansor neh tamak. Untuk rekod rosmah mansor yang aku kenal, ramai orang cakap dia tamak. Dan aku tak berharap rosmah mansor bertukar menjadi mansor. Kalau korang faham apa yang aku cuba nyatakan sekarang neh oke.

Seperti yang kita sedia maklum. BN dan tamak adalah adik beradik. Disebabkan itulah rakyat kekal menderita. Dan aku tak berharap penganti bn ialah pr yang tamak juga. So mana2 politician yang ada niat sebegitu haruslah dioutkan instantly.

Dan berbalik kepada isu mansor.  Aku nak korang baca kat bawah neh ;


Ini source dari ASD. Aku ada tahu gak beberapa benda yang korang taktau. Tapi dah menjadi adat member cakap rahsia aku rahsiakan. Kalau ikutkan ahti aku, aku confirm akan dedahkan sebab aku pun bengkek juga dengan sesetengah mereka tue.

kah kah kah

Kalau ikut dari statement terbaru mansor, dia cakap tiada minit mesyuarat meskipun sebelum neh dia larh yang beria2 nak siasat bab minit mesyuarat yang terdedah. Rujuk sini. Tapi yang paling penting ialah dia tak nafikan pun minit mesyuarat tue palsu which is memang lah tulen kan. 

Dalam isu neh orang bukan sahaja pelik siapa yang menjadi dalang = spy yang merakamkan perjalanan minit mesyuarat tersebut bahkan isi kandungan minit mesyuarat tersebut. Kalau nak di ikutkan minit mesyuarat tersebut ditulis semula secara cincai boncai. Tidak kah kita sepatutnya berfikir sesuatu disitu?

Apakah sebenarnya ia telah dirakam dan disalin semula untuk tujuan sebaran? Jika benar maka rakaman mengenainya sudah tentu ada. Dan jika ada mungkin kah ia bakal disebarkan? Aku tak fikir tv3 akan diam2kan peluang neh.

Ingatlah, walaupun kita kena cari dalang siapa yang menjadi spy, kita juga kena hapuskan dalang yang berperangai macam umno. Takan time neh pun korang nak salahkan umno. Korang fikir umno masuk dalam badan mansor dan mengeluarkan kata2 sedemikian ke? Agak2lah weh. 

Macam aku suka cakap. Ada masa2nya memang umno salah. Tapi tak seme masa memang umno yang bersalah. Dalam isu neh suka tak suka terima lar hakikat yang salah tue pkr sendiri. Aku takmo ulas sejauh mana hubungan pkr dan dap tetapi aku suka nak cakap, baik pkr, dap dan pas jika mereka bergerak sendiri mereka hanya mampu kuasai negeri dan bukan pusat.

Tetapi jika mereka bergabung sesama mereka or bergabung bersama bn, harapan mereka untuk duduk kat pusat sentiasa cerah. Walaupun aku tak boleh nampak masa depan pkr dan dap bersama bn tetapi percayalah aku boleh nampak masa depan pas bersama bn.  

Dan jika pas memilih untuk bersama bn dan mengabaikan pkr dan dap, percayalah mimpi korang untuk kuasai pusat hanya tinggal mimpi walaupun aku percaya pas takan buat macam tue. Melainkan pkr dan dap mendesak pas ke arah itu. Fikirkan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...