Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 27 Julai 2012

Perkasa kutuk PROTON.

BAGUS.

Memang BAGUS.

Sangat-sangat-sangat BAGUS.

Tahniah diucapkan kerana tampil dengan begitu BERANI memerli PROTON melalui kenyataan kepada PRESS semalam ;


Mula2 aku nak tepuk tangan dulu tanda aku menghargai ketidakcerdikkan PERKASA membalon idea PR akhirnya menjerumuskan PERKASA ke dalam satu senario yang memalukan.



Tahniah. Ikhlas dari aku oke.

Menurut perkasa ;

Alhamdulillah rakyat akan dapat membeli kereta dengan harga yang lebih murah … tapi semurah mana?
“Kereta Proton tiada siapa nak beli sebab kereta import mewah harganya lebih kurang sama … (dan) pekerja Proton pastinya gusar akan diberhentikan.
“Ini bakal menyaksikan wang negara terus mengalir keluar kerana rakyat akan lebih berminat untuk membeli kereta import,” katanya kepada The Malaysian Insider semalam. -TMI-


Alhamdullilah kata perkasa. Kenapa Alhamdullilah? Sebab menurunkan harga kereta di malaysia memang merupakan satu keputusan yang bijaksana. Sebab tue perkasa dalam sedar tak sedar tersebut Alhamdullilah. Ada orang sebut  Alhamdullilah time dia sedang angin satu badan? Takdak. Time sabar + bersyukur jek dia sebut Alhamdullilah bhai.

Kereta proton tiada siapa nak beli kata perkasa? Kenapa perkasa keluarkan statement macam tue? Hina sangat kah proton di mata perkasa? Teruk sangatkah proton di mata perkasa sehinggakan perkasa memperkecil-kecilkan kemampuan proton untuk bersaing di pasaran terbuka? Itu lue tanya dia sendiri sebab pandangan wa sangat2 berbeza dari perkasa neh beb.

Rakyat lebih berminat nak beli kereta import kata perkasa. Kenapa? Apa yang bestnya kat kereta import tue perkasa? Apa yang tak best kat kereta proton tue?

kah kah kah

Sekarang, akhirnya satu malaysia dah faham bagaimana proton menjalankan operasi perniagaan mereka. Baik penyokong bn mahupun penyokong pembangkang bahkan bebas sekalipun memang sudah tiada ahti dan nafsu untuk memandang tinggi terhadap proton. Sebegini rendah dan hina martabat proton di malaysia. Bahkan pengasas proton bernama mahathir tue pun tak pakai proton. Kenapa?

kah kah kah

Lue tanya soklan tue sendiri pada mahathir dan menteri2 di malaysia. Proton di malaysia standard kereta rasmi or kereta untuk orang yang terdesak. Bukan sekadar tuduhan kosong bahkan terbukti dengan faktanya sekali beb. Lue fikirlah sendiri.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...