Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 28 Julai 2012

Mahasiswa PRO UMNO mengamok isu logo dan lagu kemerdekaan 2012.

Nak printscreen hambekkkkk larhhhh..

Aku dah perhatikan. Memang ramai kekawan bahkan penyokong2 umno semakin panas dengan isu logo kemerdekaan tahun neh. Mula2 dorang panas bab perkataan janji ditepati. Menurut apa yang aku baca komen2 dorang di facebook, tema janji ditepati tue takde kena mengena pun dengan sambutan kemerdekaan sebaliknya ia tema politik.

Dan sebelum tema kemerdekaan didedahkan untuk pengetahuan umum, najib dah banyak kali gunakan perkataan janji ditepati dalam kempen2 politik. So dari situ orang2 umno, atas pagar dan geng2 politik dah sedia maklum dengan slogan tersebut sebab tue dorang cam ermmmmm whatdefish. Takde kreativiti langsung ka sampai cedok kempen politik untuk sambutan kemerdekaan?

Then pendedahan mengenai logo yang amat2 memalukan bila ia adalah logo copy-paste = gabungan beberapa logo/icon = dijadikan satu logo = lepas tue berbangga2 edarkan di papan iklan dan kempen2 politik bien yang mana dorang rasa kemon larh bien ini ko nak suruh orang sambut hari merdeka ka nak suruh orang sambut hari bien semalaysia?  

Lepas tue semalam, lagu sambutan kemerdekaan pula didedahkan kepada pengetahuan umum. Lirik lagu untuk sambutan kemerdekaan sepatutnya mengenai tokoh2 pejuang dan pejuang2 yang telah berkorban demi memerdekakan negara neh tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya. Bien suruh kita balas budi. Aik, setahu aku, pemimpin jadi pemimpin = sebab rakyat undi + dibayar gaji untuk buat kerja. Sapa yang kena balas budi sapa neh?

kah kah kah

Disebabkan dah tahan gamaknya dengan apa yang bien buat, akhirnya mahasiswa dah mengamok habis. Dan aku percaya ramai orang muda memang panas ahti dengan lirik lagu sambutan kemerdekaan tahun neh. Bahkan orang tua pun mungkin rasa whatdehell. Mana lah ada kerajaan bangang di dunia neh yang terang2 suruh rakyat balas budi melalui lagu setelah rakyat undi mereka + bayar mereka gaji = mereka boleh pula kata mereka sedang melakukan budi kepada kita? Kebodohan apakah itu sebenarnya? 

Lue fikirlah sendiri beb.


Sumber gambar : ABU.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...