Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 26 April 2012

Ini ke cawangan di mana Pengerusi SPR jadi ahli UMNO?

Salah ke mereka jadi ahli umno?

Tak salah. Tapi ada konflik kepentingan sebab SPR = badan yang berkaitan pilihanraya. Jadi bila EMOSI dia dah condong kepada pihak tertentu maka pertimbangan yang dia akan buat juga dipercayai akan menjadi CONDONG ke sebelah pihak tertentu.

Contoh yang paling mudah ialah meletakkan diri kita sendiri sebagai saksi. Boleh ka kita bersikap tegas kalau ia membabitkan ahli keluarga kita sebagaimana kita bersikap tegas apabila ia membabitkan orang lain? Jangan tipu2. Cakap dengan jujur. Resultnya ialah kita sama kita tahu.

Ia perkara normal yang berlaku kepada semua orang tiada pengecualian sebab perkara yang membabitkan emosi dan kasih sayang bukan begitu mudah untuk dikawal. Bila pengerusi dan timbalan pengerusi SPR ada kepentingan dalam parti umno, maka keputusan2 yang mana akan  menyentuh kepentingan umno secara negatifnya, sudah semestinya SPR akan bersikap bias.

Sekarang lihat printscreen kat bawah neh jap ;




Lihat nama yang ada anak panah merah tue.

==> Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof = Pengerusi SPR.

Lengkap dengan alamat website dan nama jawatan lagi. Sekarang neh kita nak tanya betul ke tidak pengerusi SPR ada kaitan dengan umno? Ya atau tidak individu yang bernama abdul aziz kat printscreen atas tue ialah pengerusi SPR kita?

Selogiknya, dia sebagai badan berkecuali tidak boleh ada kepentingan dalam mana2 jawatan parti. Kalau tidak ia akan menyebabkan orang ragu2 akan setiap keputusan yang dia buat. Mohon pencerahan dari pengerusi SPR dan timbalan nya. Bai.

Ameno : Patut lah bias.. member satu geng rupanya.. ekekekekeke..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...