Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 9 Februari 2012

Malaysia sekat minyak ke iran untuk hantar ke israel ka?

Owh geng,

Nampaknya betul lah laporan yang aku baca tue ada kaitan dengan isu neh. Sekarang neh pemahaman aku dah semakin jelas dalam isu minyak masak neh. Mula2 aku ada cakap yang aku pernah baca report pasal malaysia tingkatkan bekalan minyak masak ke iran kan? Sila rujuk sini.

Sekarang lihat bawah neh dulu ;


Kat atas neh link berita pasal minyak masak yang dihentikan daripada dibekalkan kepada iran. Dem. Iran anti israel, malaysia cakap dia pro palestine tapi dia segeng dengan israel pula apahal?

Konklusi aku dalam kes neh begini ;

1. Malaysia bawah paklah memang tak geng dengan us neh pun. Kalau geng pun maybe tak kamcing sangat kot.

2. Malaysia bawah najib memang geng gile dengan us neh.

3. US = ISRAEL = sekutu rapat. Ini seme orang tahu.

4. Pernah aku terbaca dulu dari website pakistan bahawa malaysia ialah anak kesayangan us sebab sanggup ikut telunjuk amerika bagi mempertahankan israel. Yang tulis tue pembangkang. Dia kutuk kerajaan pakistan dan malaysia. Peh.

5. Seme orang tahu bahawa malaysia putuskan bekalan gasoline ke iran sebab us. Ini hakikat. Najib tak jawab isu neh di media. Bahkan tv3 dan pelbagai media arus perdana pun tak lapor pasal neh. Kes berlaku sejurus us bersetuju nak labur di malaysia untuk buka kilang coke.

6. Selepas itu terdapat beberapa laporan berita yang berkaitan dengan iran di malaysia. Penganut syiah di tahan lah.. itu lah ini lah. Ini mungkin nak cipta persepsi. Yang aku heran sebelum2 neh malaysia pun memang mengiktirafkan mahzab syiah neh. Yang salah ialah menyebarkan ajaran syiah kepada pengikut sunni = rakyat malaysia. Kalau nak sebar dan amal di kalangan mereka lantak pi larh.

7. Terbaru amerika semakin menekan iran dengan menggunakan kuasa veto bodoh dia tue. Dulu dia sekat ekonomi iran dengan kawal aliran wang luar negara sekarang neh dia nak sekat iran melalui perdagangan pula.

8.Yang hairan nya posisi malaysia neh hah. Malaysia neh posisi nya tak patut menyebelahi amerika dalam isu iran vs israel [amerika]. Tapi kemana2 hala najib bawa kita neh? Kita tidak mahu dibenci orang semata2 najib dilihat pro amerika = israel neh beb. Korang nak ka? Aku takmo.

9. Jika benarlah malaysia tunduk ke atas tekanan amerika agar memutuskan apa2 bekalan yang penting ke iran memang tak hairan lah kalau ada forum private penjihad arab yang mula mengecam hubungan baik malaysia terhadap amerika. Ini memang whatdepark beb.

10. Dalam pada kita laungkan slogan selamatkan palestine, pemimpin kerajaan kita boleh pula manis2 muka berkawan rapat dengan geng2 anti palestine. Ini kekejian. Sebab tue aku dah mula nampak pembongkaran SAMM neh ada kaitan dengan isu neh. Neh seme isu politik. Malaysia tunduk atas tekanan politik. 

11. Malaysia dipercayai disuruh bekal minyak masak ke israel dan putuskan bekalan ke iran. Malaysia juga dipercayai batalkan bekalan gasoline dengan iran dan salurkan ia kepada negara lain. Agak bodoh beb malaysia nak putuskan perniagaan dengan iran kalau takde keuntungan. Betul?

12. Contohnya aku selalu berniaga dengan ali then tiba2 abu datang cakap oii ko stop berniaga dengan ali.. takan aku bengap2 nak setuju pula. Aku berniaga dengan ali, aku dapat duit, kalau aku putus bisnes dengan ali, aku dapat apa? Nampak tak disini? So sudah semestinya pembatalan perniagaan dan usahasama dengan iran neh menguntungkan malaysia. Keuntungan macam mana tue yang kita kena selongkar dan bongkar beb.

13. Lagipun takan lah kerajaan boleh suka2 desak syarikat private agar jangan berdagang dengan iran beb? Sudah semestinya neh syarikat glc gak. So semestinya syarikat yang berkaitan rapat dengan felda neh memainkan peranan yang penting. 

Nampak sangat dah beb. Nampak sangat dah. Sapa sebenarnya agent yahudi. Sapa sebenarnya agent israel. Sapa sebenarnya agent amerika. Sapa sebenarnya yang cuba menjual maruah negara. Dah memang nampak sangat dah neh. Siyes.

Ameno : Keji gile

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...