Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 5 Februari 2012

PR jangan susahkan rakyat lah weh..

Pakatan Rakyat jangan nak menyusahkan orang larh weh. Direct cakap neh beb. Sorry lah kalau geng2 PR terasa ahti tapi neh larh benda yang aku dah lama nak cakap. Hidup jangan jadi sochai dengan menyusahkan rakyat. Please. 


Kenapa aku cakap macam tue? Sebab gambar di atas neh. Jelas lagi terang. Gambar neh memaparkan dua individu bengong [yang kat depan tue dipercayai adun malim nawar = dap] yang telah menghancurkan kepercayaan orang2 yang mengundi mereka pada pru yang lepas.

Sejak peristiwa 16 sept yang juga di gelar angan2 matjenin oleh aku, adun2 bn yang sepatutnya melompat masuk ke pr bertukar menjadi adun2 pr yang melompat masuk menyokong bn walaupun takde yang pernah mengaku masuk bn. Ini apa? Ini ialah kebiadapan.

Kenapa biadap? Mudah.

1. Kebanyakkan rakyat yang undi mereka2 neh atas kapasiti parti dulu, kerja kemudian. Maknanya adun2 neh dipilih sebab mereka bertanding atas tiket pr. Jadi rakyat yang dah marahkan bn yang rakus menyeleweng neh telah memberikan mandat kepada pr untuk stop seme penyelewengan yang dilakukan oleh umno tapi sayangnya mereka tersilap undi. Walaupun tak undi bn tapi tetap macam undi bn bagi mereka2 yang lompat neh. Ini memang sochai beb.

2. Sudahlah keluar dari pr, itu satu hal. Taknak letak jawatan, satu hal lagi. Menentang pr, satu hal lagi, menyokong bn, satu hal yang lain pula, menyamar di depan tv seolah2 bebas sedangkan sokong bn, satu hal lagi. Berapa banyak punya hal da dorang2 neh buat? Tak ke sochai namanya tue beb? Bab bayaran? Itu seme benda takde bukti. Aku nak cakap pun payah. Sesiapa pun boleh cakap adun neh kena bayar, adun tue kena bayar tapi masalahnya cakap2 macam neh takde nilai. Orang sekarang nak bukti. Asalkan ko bagi bukti walaupun ko tak cakap apa2 pun orang akan faham benda tue. Asal bagi bukti je dah cukup. Rakyat makin lama makin bijak. Kita kena ikut arus kebijaksanaan rakyat. 

3. Lepas keluar dari pr terus tak buat kerja. Bukan kah ini sochai? Kalau sungguh pun pr tue problem bagai napa relate dengan pengundi pula? Ko keluar dari pr itu satu hal tapi bila ko tak buat kerja itu hal yang lain pula. Kenapa seme adun2 yang keluar pr neh memilih untuk abaikan kawasan pengundian dia? Takut berdepan dengan rakyat? Hait time keluar parti tak reti takut? Dah alang2 tak buat kerja kenapa tak letak jawatan sebagai adun dan mp jek? Napa nak pegang jawatan yang ko tak mampu laksanakan tugas dengan baik? Makan gaji buta? Sebab tue aku cakap ini kesochaian beb.

Ini juga pengajaran kepada pakatan rakyat terutamanya pkr. Jangan pilih calon meroyan dan calon tangkap muat. Tolong prihatin sikit dengan rakyat. Ingat kami undi pr semata2 nak hadap dengan calon lompat ka? Pergi mampos. 

Cuba bayangkan ek, setelah bersusah payah kita berkempen bagai untuk pakatan rakyat ganti bn last2 bila menang kawasan, calon2 tersebut pergi lompat sokong bn dan itu pun disebabkan kecuaian sesetengah parti yang tak reti nak pilih calon bebetul sebelum letakkan seseorang itu sebagai calon. 

Janganlah susahkan rakyat lagi. Apa yang bn buat dah cukup sochai. PR jangan tambahkan sochai lagi. Bukan hanya rakyat jek kena ubah pemikiran dengan tukar undi dari bn kepada pr, pr lebih2 lagi kena ubah cara dorang pilih calon. Hidup jangan jadi sochai dengan memilih calon meroyan. Ingat tue. Bai. 

Sumber gambar : sini

Ameno : Bebas yang sokong bn? Ini rupanya maksud bebas di malaysia. Heh

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...