Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 2 Disember 2011

Umno umpama Power Rangers.


kah kah kah

Sumpah lawak!

Baru korang perasan yang umno = power rangers = mitos = khayalan = rekaan = wira2 palsu ka?

Aku dah lama sedar wayang neh. Bukan hanya power rangers, cicakman, superman, spiderman segala2 benda yang mitos, khurafat, mengarut, meroyan dan apa sahaja memanglah terbukti sangat umno pun.

Hanya orang bengap je mengagung2kan benda bodoh bagai neh. Transformerslah hapa lah. Memang sesuailah dengan jatidiri dan pendirian umno. Memang layak bangat disamakan seperti heroan mitos. Sebab? Sebab janji2 umno + kata2 umno = mitos. Simple.

Boleh telek akal umno. Samakan diri sendiri dengan power rangers. Penunjuk idola pun salah. Patutlah tolak hukum Allah swt. Cuba samakan diri sendiri dengan perjuangan2 agamawan ka, Nabi2 ka, para sahabat ka, barulah boleh tercetus semangat nak buat perubahan dan penambahbaikan sebab idola dari kalangan mereka yang benar2 wujud + real berdasarkan kepada perjuangan yang juga wujud + real. Ini dibanding dengan benda2 mitos lagi rekaan? Patutlah strategi pun asyik meroyan.

kah kah kah

Walaupun ada orang2 yang baik dalam umno tapi mereka seme dah jadi legend ataupun dilegendkan. Mereka dah tiada suara dan kuasa nak tentukan hala tuju umno sekarang. Sebaliknya umno sekarang dikuasai oleh mereka2 yang tamak haloba dan gila kuasa. Berubahlah umno tapi kalau taknak berubah pun takpe. Biar rakyat je ubah undi mereka. 

kah kah kah

Aku pun dah bosan tengok pemandangan bawah neh. Korang tak bosan ke apa?


Ameno : Memang standard power rangers lah korang. Dasar takreal dan sangat mitos. Heh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...