Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 29 November 2011

Buku : Kenapa Najib kena berambos dari kerusi Piem.

Kah kah kah..

Ini memang point yang tepat lagi fakta. Korang tengok bawah neh. Antara isi kandungan yang terdapat di dalam buku terbabit ;




Mewujudkan kabinet kawan2? Ya. Sebab tue Shahrizat walaupun kalah still boleh jadi menteri dan senator. Tapi yang paling dayus sekali si najib neh ialah di mana walaupun terbukti wujud penyelewengan dana dalam NFC.. dia boleh buat derk je dengan shahrizat walaupun shahrizat tue salah seorang dari menteri di bawah dia.  

Jadi, bila orang buat persepsi.. adakah najib shahrizat berpakat songlap wang negara, dia tak boleh nak salahkan persepsi rakyat sebab rakyat luah apa yang dorang nampak. Apa yang rakyat rasa, dorang bagitau. Kalau najib seriyus menanggani korupsi dah lama dah dia serah diri ke sprm untuk disiasat sebab dia sendiri pun penuh dengan pelbagai isu penyelewengan.

Perlantikkan apco yang didedahkan oleh dsai sehingga membuatkan dia digantung dari parlimen antara isu paling panas sekali semenjak najib jadi piem. Ko fikirlah. Selama neh umno dok balon dsai 24jam cakap dsai agent yahudi lah, cia lah, jual negara lah, member rapat yahudi lah, anak beranak israel lah, last2 sapa yang kantoi bodoh? 

Sapa yang bayar yahudi zionist untuk jadi perunding? Umno juga. Sapa yang izin product israel masuk malaysia? Umno juga. Sapa yang izin kapal israel berlabuh di malaysia? Umno juga. Boleh je nak marah orang yang sokong israel bagai neh, boleh. Tapi pastikan diri sendiri pun clear dari israel. Jangan balon seolah2 macam ko benci israel tapi dalam masa yang sama ko sendiri yang shake hand dengan yahudi bagai. Itulah nama dia hipokrit. Bini sapa yang kayakan yahudi dengan beli barangan mewah? Bini sapa? Sebutlah najib kalau lue berani.

Dan janganlah sesekali membandingkan konsep 1malaysia tue sama macam pas for all dan menyamakan ia dengan israel. At least pas tak perlu bayar kepada sesiapa untuk dapat idea tersebut. Persamaan? Lumrah lah bhai. Itu buktinya akal pas cerdik. Idea pas for all yang konon nya ditiru dari israel oleh pas, ialah pas dapat percuma. Tiada pembayaran kepada mana2 israeliat or mana2 syarikat. Tapi umno? Mereka bayar untuk 1malaysia. rm77juta. Jadi, siapa yang bodoh dan bengap sekarang? Lue fikirlah sendiri.

Tidak tegas dan flipflop adalah antara sikap najib yang satu malaysia tahu. Hari neh cakap A. Esok cakap B. Hari neh bina menara warisan guna wang rakyat. Esok cakap ia pelaburan swasta. Hari neh pongpang pasal email 1malaysia projek bernilai rm50juta, esok kata percuma, lusa cakap berbayar 0.50sen. Tak ke bodoh nama nya tue? Nak hurai pasal neh memang banyak. Aku rasa aku pun dah layak buat buku kenapa najib kena berambos dari kerusi piem. Malahan aku rasa rakyat malaysia rata2 memang layak dah menulis pasal tue. Heh.

Bab manipulasi media yang melampau pun sama gak. Amek wudhu pun masuk paper. Solat pun dia tayang. Pergi haji pun hari2 tv3 lapor. Apa ke bengap nya piem macam neh? Ko taknak orang cakap2 pasal peribadi ko, jadi ko jangan tayang or hebah. Ko tak payahlah upload seme benda2 peribadi dan minta orang komen bagai. Bila ko sendiri dah berani nak tayang ko sendiri kena berani terima akibat jika ada komen2 negatif yang wujud.

Aku tak pernah tengok pun piem2 sebelum neh beria2 sakan upload bagai gambar2 depa buat ibadah ka apa ka tapi ko neh memang luar biasa sikit. Gambar naik bas mewah pun dipromote bagai sebagai mendekati rakyat. Kalau setakat naik sehari tue toksah cakap. Ia ibarat melancong jek bagi ko. Aku cabar ko naik hari2 lah. 

Janganlah dibandingkan dengan pemimpin2 pr. Sebab yang beria2 nak tayangkan dia itu menteri pro rakyat ialah najib. So buktikanlah. Apasal nak heret pemimpin pembangkang pula? Lagipun sekarang sapa piem? Lue ka dsai? Dan macam biasa mereka akan cakap ini zaman fb dan twitter. Menteri dulu mana ada. 

Peh. 

Alasan tak boleh pakai. Twitter dan fb apa menda nye weh? Sendiri tak boleh kawal ka apa2 benda yang nak di upload dan share di wall masing2? Lagipun, yang sebenarnya tv3 dan paper larh yang paling banyak promote benda alah neh. Faham tak? Zaman dulu2 tv3 dan paper dah wujud kan? Itu tak masuk lagi bab rosmah mansur. Toksah cakaplah weh. Aku sampai fikir, rosmah piem ka najib yang piem? Heh.

Aku rasa buku neh sememangnya telah menterjemahkan luahan ahti rakyat biasa macam aku. Dan najib pula macam biasa, apa dia heran kan selagi dia di atas. Sebab tue aku nak nak nasihatkan najib beramboslah. Beramboslah sebelum diberamboskan.  

Nota : Gambar sumber rakan online yang send via email. TQ.

Ameno : Pemimpin [product] bersilih ganti. Jadilah peniaga [rakyat] yang bijaksana.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...