Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 10 Disember 2011

Ummi Hafilda bakal bertanding PRU-13 yer?


Peh.

Ummi bakal bertanding yer? Kerusi mana satu pilihan ummi? Permatang pauh kah?

kah kah kah

Ada orang bagi info kat aku bahawa baru2 neh ummi ada muncul dalam salah satu rancangan radio. Radio yang dimaksudkan ialah radio24. <-- Ada ke radio neh weh? Rancangan yang dimaksudkan ialah kerusi panas. Aku pun tak pernah dengar nama rancangan neh dan nama radio neh tapi carian di google, benda alah neh memang wujud beb.

Radio neh sebenarnya ialah radio untuk berita jek. Dia lebih kurang macam bernama tv versi radio. Bernama neh selain dari web dan tv, dia pun ada radio berita gak. Dan aku pun baru tahu sebenarnya. 

kah kah kah

Dalam rancangan tersebut, ummi membayangkan bahawa dia tidak menolak kemungkinan akan menjadi calon pada PRU-13 sekiranya dipilih.

WOW.. 

Ummi ada ahti nak jadi wakil rakyat gak beb? Ketika carian di google pasal radio24, aku juga berhasil menemukan neh. Berita pasal ummi mungkin bertanding rupanya ada masuk sinar harian. 

Lihat bawah neh ;


Adik kepada Timbalan Presiden PKR, Ummi Hafilda Ali tidak menolak kemungkinan untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya dicalonkan.
 
Bagaimanapun menurutnya, keputusan sama ada bertanding sebagai calon terletak kepada pucuk kepimpinan negara untuk putuskannya.
 
“Kalau pucuk kepimpinan merasakan saya layak, layaklah. Kalau pucuk kepimpinan kata saya tak layak pun tidak mengapa.
 
“Bagi saya, apa yang lebih penting ialah untuk membantu kerajaan mendedahkan pekung pembangkang dan siapakah mereka ini. Saya akan terus menjelajah ke seluruh negara untuk berceramah bagi tujuan itu,” katanya.
 
Beliau berkata demikian ketika ditemuramah dalam Program Kerusi Panas terbitan Bernama Radio24, semalam. -SH-

Hehehe.. dari apa yang aku faham ialah dia sebenarnya yang nak jadi calon. So dia bagi lah hint pada pimpinan pusat. Tapi dia ubah sikit ayat2 supaya takdelah nampak desperate sangat nak jadi calon kan? Apa pun ko memang layak jadi calon pru ummi. Jadilah. Aku sungguh2 mengharapkan ko jadi calon pru-13 neh. Ikhlas dari ahti wa. 

kah kah kah

Ameno : Satu kerusi dalam tangan dah kalau dia jadi calon.. heheh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...