Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 24 September 2011

SKMM larang video undi lah tapi dia sayang hajjah sitt.


Karut lagi mengarut. 

SKMM neh ada masalah jiwa agaknya. Ada ka patut video klip yang mengajar dan mengalakkan rakyat untuk mengundi pun dia sibuk nak larang? Yang hajjah sitt tue apa citer woit SKMM pemalas?

Hambek kau. Sendiri cari pasal. Aku tak pernah nampak pun astro dan media prima main video neh kat tv. Tapi aku rasa ada larh kot depa putar sebab tue larh SKMM larang. 

Motif di balik larangan dorang tue ialah ;

SKMM melalui e-mel kedua-dua Astro dan Media Prima Bhd, mengarahkan mereka tidak menyiarkan klip video yang mempromosikan hak untuk mengundi yang dihasilkan oleh pemuzik Pete Teo kerana Ku Li bercakap mengenai negara yang mempunyai masalah dan juga kerana ia memaparkan beberapa pemimpin pembangkang. -sumber asal klik sini-

1. Sebab ku lie. Ku lie bercakap pasal negara kita ada masalah. 

Maksudnya disini kalau negara lue ada masalah baik lue jangan cakap2. Sebab bila lue sibuk cakap2 nanti skmm larang lue bercakap. Faham tak? Aku pun tak faham. Aku tak faham napa SKMM bodoh nak mampos sampaikan nak menghalang kita daripada bercakap dan menceritakan masalah negara kita secara ikhlas dan jujur.  

Tapi bila hajjah sitt hina Allah swt, skmm buat derk. Aku tak faham SKMM neh guna method apa dalam menganalisis tindakan yang mereka perlu amek. Kadang2 aku fikir lembu pun lagi bijak dari SKMM. Najib dok pongpang2 cakap mahsuh ISA tapi bila lue dah kawal media macam neh ibarat lue mengISAkan seluruh rakyat malaysia dalam satu penjara yang besar. Ini lagi dasat bhai. Dasat dan sadis. Sebab tue wa mesti reject SKMM neh.

2. Sebab ada pemimpin pembangkang.

Baru dua tiga orang pemimpin pembangkang pun lue nak kecoh. Padahal ada gak pemimpin kerajaan dalam video neh. Video neh neutral bhai. Ia nak mengajak belia2 dan masyarakat malaysia menyedari kepentingan untuk mengundi tanpa kira political views mereka. 

Video neh bukan pro mana2. Malahan disebabkan ia tidak mahu dilihat pro kepada mana2 maka itu larh dorang undang pemimpin politik dari pelbagai parti untuk mendidik rakyat which is a good thing larh kan. Ini disebabkan ahli politik ialah yang paling layak sekali untuk mendidik masyarakat agar mereka mengundi sebab mereka dari platform neh. Mudah. 

Ahli politik = datang dari keputusan mengundi = didik rakyat kepentingan mengundi.

Kalau letak ahli2 politik yang pro kerajaan je, jangan harap belia2 yang pro pr nak layan video neh dan begitulah sebaliknya. So untuk lebih adil biar neutral. Tapi nampaknya SKMM tak nampak niat baik disebalik penerbitan video neh rupanya. 

Di malaysia neh suka tak suka kita dah terpecah kepada tiga dimensi. Satu blok BN. Satu blok PR. Dan satu lagi blok neutral. So nak puaskan seme pihak wakil dari kesemua blok mesti ada. Tapi SKMM hanya fikir nak puaskan blok BN je kot. Kalau gitu aku pun malas nak jaga ahti SKMM. G mati larh ko SKMM. Habis citer. Sekian.


Ameno : SKMM bodoh nak mampos.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...