Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 26 September 2011

Bukti british hamba-abdikan kanak2 melayu - Must read !

British neh memang keji giler. Ada ke dia suruh budak melayu yang ber-umur 12 tahun menjaga seorang penjenayah [bagi britisih] yang paling berpengaruh pada masa itu?

KEJAM

dowh..

KEJAM GILER punya british.

Pada tahun 1880++ tak silap aku dah wujud beberapa gerakan2 yang memperjuangkan agar budak2 tidak lagi digunakan sebagai pekerja dan hamba abdi di beberapa buah negara termasuklah di british dan amerika tapi rupanya sentimen dan pengaruh dari beberapa gerakan di negara lain belum masuk ke tanah melayu pada ketika itu. Hairan. Sentimen komunis dan gerakan islam dari arab tue ada masuk pula. Mungkin british menhalang sentimen tersebut dari memasuki tanah melayu sebab dorang gunakan budak2 sebagai pekerja.

BRITISH KEJAM.

Suka dera budak2 tanah melayu. Lihat bawah neh ;


 


Tengok kesian pakcik neh. Umur 12 tahun dah disuruh jaga mat indera. Pakcik neh sekarang umur 71 tahun pada tahun 2011. Ringkasnya begini ;


Umur pakcik = 71tahun = 2011

Umur pakcik jaga mat indera = 12tahun = 1952

Umur pakcik tengok mat indera dihukum mati = 17tahun = 1957

Mesti british ugut agar mat indera dibunuh bagi mendapatkan kemerdekaan negara pada ketika itu. British menganggap mat indera kejam sebab tue dia suruh budak2 jaga mat indera. Kalau mat indera nak bunuh maka budak melayu larh yang kena bunuh. So british gunakan perang saiko untuk desak mat indera yang berilmu ghaib 20saat dan boleh berdiri di dinding guna tangan bagi melemahkan mat indera. 

Nampaknya mat indera tak sampai ahti nak bunuh budak melayu yang jaga dia agar dia boleh lari dari tahanan. Jadi mungkin dia main sorok2 [ilmu ghaib] dan berdiri guna tangan [ilmu terapung] bagi menghiburkan ahti kanak2 melayu yang berumur 12 tahun tapi disuruh jaga mat indera yang juga dilabel sebagai seorang pengganas oleh kerajaan penaung british di tanah melayu pada ketika itu.

Mungkin ramai lagi kanak2 melayu semalang neh. Kecik2 lagi dah disuruh bekerja. Sadis dowh british neh. Sadis dan sengal!

Ameno : Keji giler

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...