Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 3 Ogos 2011

Penipuan YY Isu Status Mismah Bersihkan SPR Digagalkan Blogger AmenoWorld!!!

Tajuk neh tajuk bijak piang. Geli gila aku bila tengok tajuk2 blog umno neh. Langsung tak hapa2. Tajuk asal ialah ==> Penipuan Malaysiakini Isu Status Mismah Burukkan SPR Digagalkan Blogger YY !!!

Blogger umno neh  ketinggalan isu neh dari awal. Isu mismah neh tidak bermula di malaysiakini lah. Bijak piang. Isu mismah bermula di wall bersih. Hello. Korang, blogger umno nampak tak icon bersih kat blog aku neh? Ya, isu mismah dan semua kes pengundi hantu bermula di group tue. 

Sepertimana yang diberitakan oleh pas sebelum neh bahawa PAS akan dedahkan isu pengundi hantu neh secara berperingkat. Dan itulah yang kami buat. Mari aku jelaskan isu neh secara detail kepada bloggers umno YY yang nampaknya tak faham situasi sebenar.

1. Pada suatu hari pas telah memberikan kenyataan bahawa pas akan mendedahkan isu pengundi hantu kepada spr melalui laman web dan rangkaian media sosial mereka.

2. Team it pas pun melakukan kerja2 tersebut.

3. Maklumat didedahkan oleh beberapa team it pas melalui sebaran demi sebaran.

4. Salah satu medium nya ialah di bersih. Sila klik sini. Lihat tarikh isu mismah didedahkan.

5. Blogger pas macam aku pula bertanggungjawab untuk mendedahkan info neh kepada orang ramai. Baca sini

6. Nampak apa yang kami tulis disitu? Ada kami cakap bahawa mismah neh sah boleh mengundi? Takde kan?

7. Sebenarnya malaysiakini takde kena mengena dengan insiden burukkan mismah. Pendedahan malaysiakini berlaku atas email pembaca. Pembaca tue of coz lah dia tahu melalui sebaran info di internet. Malaysiakini taktau apa2 pun. 

Aku sebenarnya dah dapat info dari orang dalam bahawa akan ada beberapa percubaan untuk mempamerkan malaysiakini sebagai media yang menyebarkan maklumat palsu. Ini bertujuan menyekat terus akses kepada web malaysiakini. Kira macam cari alasan lah tue. Untuk mahsuhkan malaysiakini.

Sekali lagi aku bagitau kat sini. Pendedahan malaysiakini dibuat atas pendedahan pembaca. Benda neh pun takde isu. Memang kita anggap mismah pengundi baru yang berdaftar. Disebabkan nama dia ada dalam sistem. Dihebahkan secara pakai ic merah. Kalau ic biru apa ada kes?

Tak faham aku kenapa benda macam neh yang bloggers umno tumpu kan? Bukan kah lebih bagus tanya jpn apasal mismah jadi warganegara macam ko dan aku? Ceh. Buang masa buat isu macam neh. Kalau tak disebabkan ada orang yang terpengaruh aku pun malas nak layan.


Nota : PAS sedang dalam gerakan mengesan secara berdepan pengundi2 hantu neh jika SPR tidak menjelaskan secara detail di atas pendedahan2 kami. Andai mereka indonesia + pakistan yang tak reti cakap melayu.. ..silap2 tak reti membaca bahasa melayu.. hhahaha.. masak lah lue orang. 

Ameno : Mismah sekarang dah popular whorr..

Share this

0 Comment to " Penipuan YY Isu Status Mismah Bersihkan SPR Digagalkan Blogger AmenoWorld!!! "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...