Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 4 Ogos 2011

Azmin dan nasution rupanya pendatang...

Tah hapa tah yang kantoi. Aku tak faham. Aku siyes pelik neh. Blogger umno cakap bahawa pr dah kantoi dalam isu mismah sebab angka 71. Ini disebabkan angka 71 juga terdapat dalam ic si azmin dan nasution. Menurut info si GAP neh lah. Aku tatau samada dalam lampiran gambar di bawah neh memang betul2 ic mereka ataupun tidak.





Aku dah cakap awal2. Kisah mismah neh bukan bermula di malaysiakini. Rujuk sini. Lagipun hasil pembacaan aku di malaysiakini, malaysiakini tak main pun no 71 tue. Aku? Aku pun tak main whorr..  so sapa yang main?Bloggers umno je yang main aku nampak.

lihat sini pasal mismah yang aku tulis ==> sini dan sini

Ada nampak aku main isu angka 71? Tak pown. Dalam isu posting naseem memang ada aku main pasal angka 71. Tapi bukan untuk hihglightkan pasal angka tue. Sebaliknya nak menunjukkan bahawa rakyat pakistan pun ada IC di malaysia [berdasarkan nama + usia dia]. Kisah nya begini ;

Naseem umur = 58. Katakanlah dia datang ke malaysia pada tahun 20 tahun yang lepas [sebenarnya era2 kebanjiran pakistan neh dalam 10 tahun kebelakangan neh aku rasa]. Still tak sepatutnya jadi warganegara yang mana dengan mudahnya mendapat segala hak rakyat malaysia macam orang malaysia yang lain. Tapi nampak gaya rupanya dengan hanya menetap 12 tahun ke atas sesiapa pun boleh jadi warganegara malaysia ataupun sekurangnya2 penduduk tetap. Bukan aku tulis pasal tue. Korang boleh baca sendiri disini.

Untuk pengetahuan korang kat sini ada pasangan suami isteri singh yang tak reti cakap melayu. Tapi claimed orang malaysia. Tapi anak2 dia bagitau yang mak bapak dia dari india. Anak2 dia tue ada 2 orang. Umur 13 tahun sorang dan 9 tahun sorang. Dan anak dia yang sulung lahir di india. Nanti aku terai tanya pasal ic dorang. Budak2 neh senang sikit nak tanya. Kalau aku tanya mak bapak dia kena lempang lah jawabnya.

kah kah kah

Tapi kan korang fikir tak apa yang aku fikir? Apasal dorang beria2 sangat citer pasal 71 tue hah? Kita pongpang pasal ic merah dorang pongpang pasal 71. Ini something fishy yang kita kena alert. Mereka nak selindung something2 neh beb. Siyes cakap.

Dan member aku kata pula, kenapa angka 71 untuk pendatang disamakan dengan no rakyat malaysia yang lahir diluar negara? Ko tak rasa ka apa yang aku rasa neh kin? Benda neh ada makna mendalam. Bukan tak boleh guna no lain tapi memang sengaja taknak. Pasal apa? Pasal nak mewujudkan kekeliruan. Keliru sikit je, hujah pengundi hantu akan jadi pertikaian SPR. Itu pasalnya. 

Aku rasa point dia memang betul. Sepatutnya rakyat malaysia dan pendatang yang apply untuk jadi rakyat malaysia dibezakan dari segi code. Tapi entahlah. Susah gak nak faham motif JPN neh selagi mana kita tak kenal mana2 pengubal code2 bagi no ic neh. Kalau dapat info pasal tue pun cantek gak. Kalau main tulis pun itu hanya sekadar spekulasi je. Fakta takde beb.

Ameno : Dorang yang kantoi, dia kata kita pula.

Share this

0 Comment to " Azmin dan nasution rupanya pendatang... "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...