Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 6 Jun 2011

Bil astro naik sehingga rm15 bulan depan.

Padan muka! Sapa soh langgan astro. Sorry aku bukan cakap padan muka kat korang beb. Aku cakap kat diri aku sendiri disebabkan aku langgan astro. Baca berita kat bawah neh ;




kah kah kah

banyak lah ko punya alasan astro woiiittt.. aku punya bil rm60++ sebulan. Berapa agaknya bil bulan lapan aku kelak? Itu pun sebab ada penambahan GST 6% dari kerajaan. Neh ko pula nak naikkan harga? Apa plak alasan ko? Minyak naik harga?

kah kah kah

Bodoh2nya aku kena tindas dengan kerajaan. Taknak langgan astro memang boleh. Tapi masalahnya cerita2 kat tv percuma aku kurang layan. Aku suka tengok cerita korea, dokumentari dan drama2 csi serta kisah2 penyiasatan. Memang lah tak boleh kalau tak langgan. Daripada dok mengadap tv free yang satu haramjadah aku tak faham kesah mereka. Sikit2 joget. Dah habis joget drama2 orang2 kaya. Dah habis drama orang2 kaya sambung menyanyi pula. Peh tue sambung meroyan paksa artis mengaku dah cerai. Peh tue sambung mengarut puji umno. Arhhh sudah. 

Sapa nak layan tv free macam tue. Dah cukuplah otak aku selama neh bertahun2 dok tengok cerita2 free sampaikan kena tipu hidup2. Taknak aku sambung lagi. Baik aku layan kisah kartun kat 612. Dalam belajar speaking. Lagi ada faedah. Hahaha..

Pape pun bapak si dafi neh dah bersuara beb.  Neh antara kenyataan dia ;


“Sepatutnya Astro menimbangkan perkara ini (kenaikan harga pakej) terlebih dahulu melihatkan suasana sekeliling dengan orang ramai dibebani dengan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan,
“Sudah lah kita juga membayar untuk menonton filem-filem baru, dan pada masa yang sama, ada iklan komersial yang diselitkan dalam tayangan, oleh itu, tidak adil untuk Astro menaikkan harga pakejnya pada ketika orang ramai terbeban dari segi kewangan,
“Kerajaan juga menanggung beban yang banyak tetapi masih memikirkan masalah rakyat dan beban pengguna, Astro walaupun dimiliki secara persendirian hendaklah prihatin dalam hal-hal sebegini

Dan dalam satu kenyataan yang sama dia turut meluahkan bahawa akedemik fantasia ialah program yang menarik. Korang boleh baca kat sini sendiri.

kah kah kah

owh ya tak ya juga dafi kan bekas af.

kah kah kah

Gasak ko lah bapak dafi oii. Ko ingat aku taktau ko main wayang je. Sambil2 kondem astro [kat atas neh] sempat lagi ko puji kerajaan. Ceh. Haramjadah. Dua kali lima je pun. Baik astro baik kerajaan sama je pun. Masing2 cari untung. Tapi astro ada maafnya lagi. At least kita tahu dia syarikat yang memang aim profit. Yang kerajaan neh bikin kacau. Patutnya aim dia untuk kesejahteraan rakyat. Tapi semakin lama dah semakin tersasar bila umno semakin lama memegang tampuk kuasa. Apa kes?

Sumber dari sini.
Kenyataan balas astro terhadap kerajaan sebab2 mereka naikkan harga pakej disini.

Ameno : Naik lagi naikk...malaysian sukaaa...

Share this

0 Comment to " Bil astro naik sehingga rm15 bulan depan. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...