Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 11 Januari 2021

Timbalan Menteri KBS Dikritik Tak Patuh SOP.

VIRAL | Nampaknya tindakan Timbalan Menteri Belia Dan Sukan, Wan Ahmad Fayhsal yang melawat perniagaan goreng pisang menerima kecaman bertubi-tubi dari netizens.

Ini gara-gara Timbalan Menteri itu dilihat gagal mematuhi SOP ketika membuat sesi lawatan (dipercayai). 

Kebanyakan netizens mempersoalkan kenapa Timbalan Menteri tidak memakai mask, malah beberapa gambarnya yang lain juga sedangkan jika rakyat yang berjalan ke sana ke mari tanpa mask sudah tentulah akan disaman dan dikecam kerana engkar arahan tetapi aksi tersebut bukan sahaja dilakukan oleh menteri sewenang-wenangnya malah dipaparkan pula di laman sosial. Kenapa wujudnya amalan double standard itu soal netizens.

Terdahulu, gambarnya sedang melawat peniaga pisang goreng menjadi tular di sosial media. Gambar itu menjadi tular berikutan peniaga tersebut mengkritik Fayshal sebagai seseorang yang kurang sopan kerana memegang pisang jualannya menggunakan tangan sedangkan pengepit disediakan.

Selain itu, peniaga itu juga mengakui beliau pada awalnya langsung tidak mengenali siapakah individu yang dianggapnya kurang sopan itu sehinggalah diberitahu netizens bahawa beliau merupakan seorang Timbalan Menteri Belia Dan Sukan.


Sebagai rekod, Wan Ahmad Fayshal juga dikenali sebagai Mat Jargon kerana sering menulis panjang lebar tetapi menggunakan ayat yang berbunga-bunga dan sukar difahami.

Beliau asalnya adalah pegawai yang dilantik oleh Syed Saddiq bagaimanapun berubah sokongan sejurus bertemu dengan Muhyiddin Yasin. Selain dianggap mengkhianati rakan seperjuangan sendiri demi jawatan, Wan Ahmad Fayshal juga dilihat tidak begitu disenangi oleh penyokong PH dan BN. - 11 Januari 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...