Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 5 Januari 2021

Nurul Hidayah Zahid Mengaku Bawa Resume Jumpa Menteri Minta Kerja.

SOSMED | Untunglah jadi anak orang VIP. Kalau ikut anak orang biasa, nak minta kerja perlu melalui proses temuduga, saringan dan intern. 

Tapi Nurul Hidayah Zahid Hamidi beruntung sebab hanya perlu bawa resume dan jumpa menteri terus dapat kerja sebagai Ahli Perbadanan SME Corp.

Ini bukan dakwaan kosong. Ia diakui oleh Datuk Nurul Hidayah sendiri di Instagramnya;

Menurut Nurul Hidayah, Zahid Hamidi langsung tak ada kena mengena dengan perlantikan beliau di SME Corp. Ini kerana beliau membawa sendiri resume kepada menteri kerana merasakan layak memberikan sumbangan kepada agensi itu.

"Tajuk tu memang 'News Value' sungguh.

Anak Zahid.

Alhamdulillah. Tapi nak bagitau Zahid Abah kepada Nurul takda kena mengena dalam perlantikan ini.

Anak Zahid bawa resume/CV sendiri serah kepada Menteri kerana merasakan beliau layak memberi sumbangan kepada agensi itu selaras dengan latar belakang pendidikan dan pengalaman dalam pelbagai bidang,"
katanya dalam kenyataan itu.

Kenyataan Nurul Hidayah itu bukan sahaja tidak meredakan kritikan yang beliau terima sebaliknya ia semakin galak dan menjadi bahan troll netizens.

Gambar oleh Fahmi Reza;


Gambar troll di atas ini misalnya telah menjadi sensasi di laman sosial dan dikongsikan ramai pihak termasuklah Nurul Hidayah sendiri. Mungkin beliau juga mahu mengakui menjadi anak Zahid Hamidi sememangnya ada banyak kelebihan dari mereka yang bukan datang dari anak VVIP, Kayanagan dan Elit. Terima sahajalah hakikat. Dunia ini syurga buat orang kaya. - 5 Januari 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...