Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 1 Februari 2020

Diserang 200 Samseng Berbaju Hitam, Syed Saddiq Dakwa Terpaksa Melarikan Diri Bagaikan Orang Buat Salah.

SOSMED | Menteri Belia Dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa dirinya dan beberapa adun yang lain terpaksa melarikan diri dari serangan kumpulan samseng malam tadi.


Syed Saddiq diserang ketika berada di Ulu Tiram semasa mengadakan pertemuan dengan ahli-ahli ARMADA dan SRIKANDI di Johor malam tadi. 


Menurut Syed Saddiq beliau telah dikepung dan disergah oleh kumpulan samseng itu yang dianggarkan seramai 200 orang. Kesemua mereka memakai baju hitam dan turut mengacau tetamu yang berada di majlis itu.


"Lebih teruk, keselamatan semua yang hadir. Bayangkan dikepung lebih 200 orang individu lagak seperti gangster. Saya sendiri, YB Rafiq, YB Mazlan dan lain terpaksa lari guna jalan tikus dan lompat pagar. Lari seperti orang salah," katanya.
 

Dipercayai YB yang dimaksudkan Syed Saddiq merujuk kepada Adun Paya Rumput dan Adun Puteri Wangsa. 

Syed Saddiq turut berkata kumpulan itu telah mendesak dirinya untuk meminta maaf kepada TMJ. 


Ini kenyataan penuh Menteri Belia Dan Sukan;

"Malam ini, saya dan Armada Johor berkumpul di Ulu Tiram, Johor. Kami rancang untuk duduk semeja, sembang santai dan bersatu hati. Keluarga Srikandi dan Bahagian juga ada yang turut hadir. Ini rancangan asalnya lah.

Tapi,malam ini diganggu oleh sekumpulan individu (sekitar 200 lebih orang) yang datang tidak dijemput. Mereka semua berdiri keliling berpakaian hitam datang ke majlis kami. Gangster dan tidak hormat orang.

Mereka semua berdiri mengepung tempat makan kami, sergah dan langgar semua tetamu yang hadir. Mereka laung dan pekik macam-macam kata-kata kesat. Ibu bapa saya juga jadi saksi malam ini.

Ini apa? Ada anak-anak kecil, wanita di dalam majlis. Paling teruk, mereka sergah supaya menteri minta maaf kepada TMJ, kalau mahu pulang dari majlis. Apa yang berlaku, saya pun tak tahu. Yang saya tahu, ini biadap dan kurang ajar. Apa salah saya? Saya berkhidmat untuk rakyat.

Lebih teruk, keselamatan semua yang hadir. Bayangkan dikepung lebih 200 orang individu lagak seperti gangster. Saya sendiri, YB Rafiq, YB Mazlan dan lain terpaksa lari guna jalan tikus dan lompat pagar. Lari seperti orang salah.

Terima kasih Armada Johor. Terima kasih Bersatu Johor. Malam ini adalah malam keluarga Armada dan Bersatu. Saya tak akan maafkan kumpulan yang biadap ini.

Saya ingin ingatkan kepada mereka yang di sebalik tabir, Malaysia ini ada undang-undang, ada polis dan mahkamah. Tidak ada sesiapa yang lebih tinggi dari perlembagaan. Baik saya atau orang lain.

No one is above the rule of law. Ini Malaysia. Malaysia, milik semua,"
katanya dalam penjelasan itu. - 1 Februari 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...