Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 30 Mei 2019

Ustaz PAS Nafi Padamkan Post Selepas Doakan PH Singkat Usia.

SOSMED | Ustaz Dr. Riduan Mohamad Nor menafikan dakwaan penyokong Pakatan Harapan dan pengkritik yang mengatakan beliau telah memadamkan satu hantaran yang mendoakan usia singkat Pakatan Harapan baru-baru ini. 

"Doalah usia singkat kerajaan ini, sebelum berhujung dengan malapetaka," katanya dalam kenyataan itu.


Hantaran itu kemudiannya ditangkaplayar dan menjadi sensasi di sosial media kerana Ustaz Riduan dibayangkan tidak tahu Tang Keng Liang ialah dari parti GERAKAN yang juga sebahagian dari BN sebelum memutuskan untuk keluar dari BN selepas kalah teruk dalam pilihanraya umum yang ke 14.

Tang sebelum ini memuji tindakan seorang murid yang sengaja tidak menjawab salah satu soalan berkaitan KEPERCAYAAN BERAGAMA dalam kertas peperiksaan subjek Moral .

Ustaz Riduan kemudiannya berkongsikan kenyataan Tan itu di Facebooknya dan mendoakan agar kerajaan Pakatan Harapan singkat usia.

Status itu mengundang kecaman penyokong Pakatan Harapan kerana pihak lain yang melakukan kritikan, pihak lain yang PAS doakan keburukan.

Selepas ianya tular, hantaran doa itu tak kelihatan di Facebook Ustaz Riduan lagi. Apabila ditanya kemanakah hantaran itu menghilang, Ustaz Riduan berkata posting tertentu dipadamkan.

"Ana tak padam. Posting tertentu habis depa padam," katanya ketika ditanya.

 
Untuk rekod, Facebook Tang Keng Liang juga menghilang secara misterinya sejak 27 Mei 2019. - 30 Mei 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...