Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 Disember 2018

PAS, UMNO Disalahkan Dalam Kempen Pecat Waytha Moorthy.

SOSMED | Selepas menghantar mesej takziah atas kematian Adib, akaun Facebook P. Waytha Moorthy secara tiba-tiba telah hilang dari radar.

Akaun Facebook rasminya ketika itu sebenarnya sedang diserang bertubi-tubi oleh netizens yang marah berikutan membaca laporan berita kematian Adib di IJN selepas hampir 3 minggu bergelut dengan nyawanya.

P. Waytha pada awalnya dilihat dengan slumber menyampaikan ucapan takziah atas kematian Adib dengan satu poster, malangnya tindakan itu tidak diterima netizens lalu serangan dilakukan oleh netizens dengan mendesak Menteri Perpaduan itu meletakkan jawatannya kerana dianggap penghasut dan pengkhianat.

Tidak hanya Menteri Perpaduan itu yang menghilangkan diri, Caryn Yean yang bekerja di Honda Malaysia juga nampaknya melarikan diri selepas dikecam bertubi-tubi oleh netizens.

Pada mulanya komen provokasinya diviralkan oleh netizens yang bengang kerana dianggap tidak sensitif dan menghina agama orang lain.

Kemudian gambar-gambar Facebooknya diviralkan malahan Honda juga mengantung Caryn Yean dari tempatnya berkhidmat bagi membuktikan Honda Malaysia tidak bersama dengan tindakan Caryn Yean yang disifatkan oleh netizens sebagai biadap, rasis dan kurang ajar.

Dalam perkembangan berkaitan, kumpulan penyokong P. Waytha Moorthy menyebarkan poster dan kempen menyalahkan UMNO dan PAS sebagai punca kepada desakan Menteri Perpaduan itu untuk meletakkan jawatan.


Menurut poster tersebut, UMNO dan PAS telah tergugat dengan Waytha Moorthy dan desakan dibuat kerana mahu menutup skandal TABUNG HAJI dan FELDA. 

Malahan UMNO dan PAS dianggap telah memutarbelitkan fakta kuil Seafield, sebarkan fitnah berbentuk perkauman, memecahbelahkan masyarakat dan memainkan sentimen perkauman.

Poster itu dikesan disebarkan oleh individu yang dikenali sebagai Raja Rajasegaran dan dikongsikan oleh halaman Support Waytha Moorthy. - 20 Disember 2018.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...